Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Highlighted
CHAMPION **

Reskontro rapporter

Hvorfor får man ikke skrevet ut akkumulert reskontro leverandør, når man har bokført forskuddsbetalinger? en ting at man ikke får ut korrekt Åpen post liste, men en akkumulert rapport skal jo ta med seg alle posteringer i perioden på leverandører? Det ser ikke så bra ut at rapportene ikke stemmer med hovedbok ifm dokumentasjonen av Saldobalansen/årsoppgjøret
4 SVAR 4

Sv: Reskontro rapporter

Hei,

Jeg er ikke sikkert på om jeg henger helt med her. Kan du gi meg konkrete datoer og hva slags type bilag det er du savner på rapporten? Og hvilken periode du tar ut rapporten for? Alle bilag bokført på konto 2400 i den perioden du tar ut rapporten Leverandørreskontro skal komme med. Er det denne rapporten det er snakk om, eller er det Ubetalte leverandørfakturaer?

Ønsker deg en fin dag videre!

Logget på saksnr.: 532994

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community Smilefjes glad
CHAMPION **

i forbindelse med årsoppgjøret tar vi ut rapporter for hele året Saldoliste hovedbok, skal da stemme med det som fremkommer på Reskontroutskriftene (saldo på 2400 skal være samme beløp som totalt reskontroutskrift) den aktuelle kunden, importerer varer og i 2017 ble det betalt to forskudd på en leveranse som kom først i 2018. vi har bokført disse betalingene på leverandørreskontroen. men når vi kjører ut Leverandørreskontro rapporten for 2017, så blir ikke disse betalingene med. vi har fått høre fra support at eAccounting "ikke liker" at det føres betalinger (som ikke har faktura å linke mot) på reskontro. uansett, så bør jo listene som skal være en dokumentasjon til regnskapet stemme med det som er bokført?

Hei, 

Jeg er enig med at rapportene burde stemme med det som er bokført, men det er litt vanskelig for meg å si akkurat hva det er som har skjedd her i forumet. Uten at jeg kan se konkrete bilag, rapporter og datoer blir dette vanskelig. Jeg anbefaler deg derfor å ringe oss på support på telefonnummer 45 50 61 50, slik at en av oss kan se nærmere på hva det er som er gjort, og hva det er som skjer Smilefjes glad

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community Smilefjes glad
CHAMPION **

Hei igjen vi har vært i kontakt med support - se Ticket 520964 og de konkluderer med at eAccounting "ikke liker" at man bokfører betalinger som ikke har en motpost på reskontro.