avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Mone Nielsen
CHAMPION ***

Reskontro - saldo stemmer ikke

av Mone Nielsen

Vi har en kunde hvor vi har feil i Åpen post leverandør (reskontro)

Hovedbok stemmer, men reskontroen ikke.  Hvordan får man fikset dette?

5 SVAR 5
Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

lurer også på hvordan man kan matche post mot post på reskontro 

når man har ført feks dobbeltbetaling mot reskontro, og så får penger tilbake som blir betalt på samme måte - så blir dette liggende som åpen post.. 

vil gjerne rydde opp!

av Viktoriia Tkachenko

Hei Mone!

For å rydde opp i åpne poster kan du følge denne guiden (Kjede åpne poster).

Hvis du har fortsatt noe spørsmål eller trenger mer hjelp, så er det bare å ringe til eAccounting Support på 45 50 61 50 😉

Ønsker deg en fin dag!

Med vennlig hilsen,

Viktoriia Tkachenko

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen

1) feil i åpen post

Problemet her er at beløpet ligger kun i åpen post (utskrift) og ikke tilgjengelig for kjeding

Det er iht hovedbok ingen åpen post på denne leverandøren.  Åpen post liste skal jo stemme med det som er bokført på konto 2400 

2) Rydde opp

Vi har tidligere ført betalinger o.l. som "ny reskontroføring" på en leverandør

disse gamle betalingene kommer ikke opp i åpen post liste, slik at man kan kjede dem.

så når man kjører ut Åpen post liste, så ligger beløpene som åpne, selv om saldo blir 0,- 

3) Rydde opp2

IB på leverandør, samt en del posteringer ut/inn blir tilsammen 70,- som er et gebyr.

jeg tenkte at jeg kunne føre gebyret, plukke opp de åpne postene slik at vi fikk ryddet opp denne leverandøren.  Men igjen - ingen poster å kjede når vi forsøker.. Selv om de står på både Åpen post og Reskontroutskriftene.

altså to forskjellige saker.

Hvordan kjeder man disse i ettertid?  

Claire McBurney
CONTRIBUTOR *

av Claire McBurney

Jeg har akkurat samme problem som Mone har hatt i punkt 1. I hovedbok går balansen i null men på leverandør reskontro står et stor utstående beløp.

Mone Nielsen
CHAMPION ***

av Mone Nielsen (Oppdatert ‎26-10-2020 13:55 av Mone Nielsen )

Nå har det dukket opp et nytt problem..

Hovedbok kunder, kto 1500 viser sum kredit.  som stemmer da dette er betalinger som mangler faktura pr august.

Fakturaene er laget i september, og matchet mot inbetalingene

når jeg nå kjører ut rapporter på kunder pr 31.08.20 (pliktig rapportering) så viser både Ubetalte Faktura og Akkumulert Reskontro "null"  Og det stemmer jo IKKE!  det skal være kreditsaldo her pr 31.08