avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Samme bokføring i Visma eAccounting som i Mammut?

Hei! Jeg har tidligere bokført for november og desember i mammut, og regnskapsåret vårt er fra oktober til oktober. Jeg ønsker å bokføre på nytt for november og desember i Visma eAccounting, men vil dette på noen måte kræsje med det som alleredce er bokført i Mammut eller har ikke dette noe å si?

I tillegg lurer jeg på hvor jeg finner tallene som skal føres inn som inngående balanse på de ulike kontoene? 

1 SVAR 1
Highlighted

Re: Samme bokføring i Visma eAccounting som i Mammut?

Hei

Det mest vanlige er å ha regnskapsår fra 01.01-31.12. Dersom du skal avvike fra dette bør du først dobbeltsjekke dette med en regnskapsfører om du faktisk skal ha avvikende regnskaåsår.

Eventuelt kan du ha året 01.11.16-31.12.16 og neste år som 01.01.17-31.12.17. 

Nå er jeg ikke noe regnskapsfører, men det kan mulig det beste for deg er å sette opp året fra 01.01-31.12.17 og ikke fære noe i 2016 dersom det allerede er ført i Mamut. men sjekk det også med en regnskpsfører.

Er liksom ikke noe helt konkret svar jeg kan gi deg her da det er opp til deg hva du vil og skal føre, men at vi hjelper deg med det tekniske.

Det er balansetallene 1000-2000 seroen man legger inn  eAccounting som inngåendel balanse. Det finner du om du tar ut en balansrapport fra Mamut etter at årsoppgjøret for 2016 er tatt der.

Når du har sjekket opp de tingene over her hva du regnskapsmessig skal gjøre kan vi gjerne hjelpe deg videre med det tekniske i eAccounting.

Mvh Christina, eAccounting support.