avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Highlighted
CONTRIBUTOR **

Sammenstilling inntekt

Skal sende sammenstilling inntekt til de ansatte.

I visma eaccounting får jeg ut en rapport på pdf hvor alle de ansatte er på samme pdf fil.

Er det mulig å ta ut rapport kun for en og en ansatt, slik at jeg kan sende rapporten til de ansatte?

6 SVAR 6
Highlighted

Sv: Sammenstilling inntekt

Hei

Det er korrekt, skriv ut hele og del ut den riktige til hver ansatt.

Denne skal sendes til de ansatte.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Jeg skal ikke skrive ut, men sende det på mail til de ansatte.

Så hvordan kan jeg få ut rapportene til hver ansatt for seg selv, og ikke ha alle i samme pdf?

Highlighted

Hei

Det er ikke lov å sende sammenstillingsoppgaven på mail, uten at den er kryptert.

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

CHAMPION *

Og da kommer spørsmålet - Hvorfor har eAccounting da "send sammenstilling på epost" funksjonen som sender pdf ukryptert til mottaker.  Heldigvis testsendte jeg til meg selv før jeg begynte på alle kundene.

Burde jo være enkelt for dere å legge inn samme passord som på lønnslippene, og dermed gjort funksjonen brukendes. Nå er den jo bare til pynt - og en må ta ut en og en pdf og selv kryptere for sending, noe som er tungvindt og unødvendig.

Daglig leder ARJO Regnskap AS
Highlighted

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

Highlighted

Hei Arne!

Beste svaret jeg har der er at man har bare koblet denne rapporten til systemets standard utskriftsmuligheter uten modifisering og ikke tatt hensyn til kryptering. Her burde vi enten fjerne e-post som valg eller kryptere, helt enig med deg.

Vi har fått signaler om at e-post som medium (selv kryptert) vil ikke tilfredsstille sikkerhetskrav i fremtiden, kanskje allerede neste år. Dermed må lønnslipper og sammenstillingsoppgaver leveres på en tryggere måte enn e-post. Her vil da vår løsning være gjennom ansatte appen. Så trolig vil vi ikke bruke ressurser på å kryptere e-post for sammenstillingsoppgaven når den uansett må fjernes.

Vårt mest moderne og komplette lønnsystem Visma.net Payroll er utviklet uten noe e-post funksjoner nettopp pga av dette. Der har vi støtte for å sende sammenstillingsoppgaven til appen og til den ansattes innlogging.

mvh

Henrik Horn

Product Manager

Visma eAccounting AS