avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Savner tilbakemelding på supporthenvendelse, Ticket 87329

Hei Visma, 

Vi var i kontakt med dere 1. mars og fikk opprettet et saksnummer. Jeg etterspurte tilbakemelding på henvendelsen ca 1 uke senere pr. telefon. 

Utfordringen vår (vi bruker OCR), er at bank-samletransaksjoner fra kundeinnbetalinger tidvis har blitt liggende låst, og ikke søkbart i Kasse/Bank. Vi vet at filene "låses opp" etter 30 dager, men dette har likevel skapt en del frustrasjon, fordi vi vi lett mister oversikt over hvilke kunder som har betalt/ikke betalt, og ender dessverre opp med å sende ut betalingsåpminnelser. 

Support i DNB viser til at alle transaksjoner ut er "identiske", og den aktuelle "låste" eAcclouningtransaksjonen fra mars ikke er ulik andre transaksjoner. 

Disse låste/ikke søkbare overføringene opplevde vi første gang sommeren 2015. Deretter nå i februar, og dessverre ytterligere en fil nå i mars. 

Tilfellet i fjor sommer løste Visma med å "låse opp filene" etter 3-4 dager. Tilfellet nå i februar, var en "rolig" periode for oss, slik at jeg med hjelp fra DNB, kunne holde orden på hva samleinnbetaligen gjaldt, frem til Visma låste opp filene etter 30 dager. Det ironiske var bare det, at samme dag som jeg fikk orden på disse filene, så kom en ny samleinnbetaling - som fremdeles ligger låst. 

Vårt ønske er en løsning på dette problemet med ikke-søkbare filer. Dette skaper faktisk en del merarbeid for oss. Jeg liker eAccounting svært godt, og dersom vi kunne fått hjelp til å løse dette, fremfor snart tre ukers taushet fra support,  så setter vi virkelig pris på dette.

PS: med forbehold om at dere kankje har svart, men at jeg har oversette dette.

mvh 

Jon E Amundsen

Italiaeksperten AS

4 SVAR 4
Highlighted

Re: Savner tilbakemelding på supporthenvendelse, Ticket 87329

Hej,

Vi har skickat en uppdatering på epost till dig!

Med vänliga hälsningar,

Sofia Sällström

eAccounting support

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hei Visma, 

Vi har fremdeles ikke noen løsning på utfordringen med "låste" OCR-overføringer i dag 01. april. 

Imidlertid er den låste filen nå gjort søkbar etter 30 dager, slik Visma har vist til tidligere. Problemet vedvarer imidlertid ved at eA allerede har bokført noen av innbetalingene, uten at beløpet i den tidligere låste  (nå søkbare) filen er endret. Hvis jeg foretar registrering av innbetaling, så vil jeg ende opp med et positivt beløp som ikke kan knyttes til noen faktura, da disse i virkeligheten allerede er bokført som betalt. (Forstå det den som kan).

Jeg ville satt pris på om noen som kjenner den tekniske siden, eller kanskje helst noen som kjenner både eA-programmet og regnskap godt, kunne ha tatt kontakt med oss. Vi har et ryddig regnskap, men disse utfordringene med låste filer, skaper rot vi selv ikke har stelt i stand, og som vi svært gjerne skulle ha fått orden i.

mvh

PS: har i dag også vært i kontakt med Support på nytt, i håp om å komme næmrere en løsning. 

Jon E Amundsen

Allora

Highlighted

Hej,

Nu har jag sänt en ny uppdatering till dig på epost med ett lösningsförslag.

Beklagar att det tagit tid men detta var en väldigt ovanlig situation.

Hoppas att lösningsförslaget hjälper!

Med vänliga hälsningar,

Sofia Sällström

eAccounting support

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hei igjen,

Takk for hjelpen. Det ser ut til at løsningen fungerte, og at jeg har kontroll på regnskapet igjen.