avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR ***

Skatteskjemaer

Hei,

Har et par spørsmål vedr skjema næringsoppgave 2 i skattemodulen.
Post 0230 salgsinntekter ble ikke automatisk utfylt og det beløpet som kom i post 0240 var feil. Konto nr 3000 på side 2 ble utfylt riktig.
Hvor hentes tall som skal inn i rubrikk 0230 og 0240 fra ? 

La også merke til at beløpet fra konto 4400 fritt kjøp ble klassifisert som beholdningsendring. Beløpet havna på konto 4295 istedenfor konto 4005 (varekostnad). 

Er det ikke riktig å bruke konto 4400 i eAccounting for avgiftsfritt varekjøp ? 
Finner for øvrig ikke konto 4400 i kontoplan NS4102.

Mvh. Katrin Eikrem

2 SVAR 2
CONTRIBUTOR ***

Re: Skatteskjemaer

Hei,

Har nå funnet ut av det som dreier seg om rubrikk 0230 og 0240. Men er fortsatt interessert i svar vedr bruk av konto 4400.

Ellers oppdaget jeg noe annet rart på skjema RF-1028. På siste siden mangler jeg utfylt gjeld på post 440, men skjemaet regner likevel ut riktig nettoformue. På post 475 er gjelden kommet med. Hva skyldes dette ?

Mvh. Katrin Eikrem

Highlighted

Re: Skatteskjemaer

Hei, Katrin. 

Jeg skal undersøke dette litt nærmere, og komme tilbake til deg så fort jeg vet noe mer. Ser forøvrig at du har skrevet et innlegg på faglig forum angående spørsmålet ditt om det er riktig å bruke 4400 🙂

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 247676

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂