Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Sporing av bilagsføring

I samarbeidsløsninger mellom regnskapsfører og kunde i eAccounting så skulle det vært sporbart hvem som har bokført hva. Ved korrigeringer og ved bokføring av leverandørfaktura kommer dette frem. Men ikke ved fakturering eller øvrig bokføring så langt jeg kan se. Har jeg oversett noe?

3 SVAR 3
Highlighted

Sv: Sporing av bilagsføring

(updated by Petter Lippestad VISMA ‎22-02-2019 09:58 )

Hei Sylvia,

Har du kontrollert din behandlingshistorikk under Regnskap - Rapporter - Behandlingshistorikk?

Du skal her kunne se hvilken bruker som gjorde hva på et konkret tidspunkt i systemet.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad, Visma Mamut Support

CONTRIBUTOR **

Takk- den hadde jeg ikke sett- da er jeg ett steg videre.  MEN jeg ser her at det er den om har lastet inn bildevedlegget som får godskrevet bokføringen. Det stemmer ikke alltid. Kunden laster kanskje opp bildevedlegget, mens jeg bokfører. I loggen vil det da stå kundens navn på bilaget.

Hei Sylvia,

Hvem som sendte inn bildevedlegg kommer ikke med på rapporten Behandlingshistorikk, kun utførte bokføringer samt utførte endringer i programmet.

Jeg testet dette nå og det kommer opp hvilken bruker som bokførte bilaget, uavhengig av hvem som sendte inn selve bildevedlegget.

Om du opplever at dette ikke stemmer, vennligst send inn skjermbilde av:

1. Gå til Innkjøp Bildevedlegg og ta skjermbilde av et bilde hvor det er synlig hvilken bruker som sendte inn bildevedlegget
  2. Åpne rapporten Behandlingshistorikk og ta et skjermbilde av bilaget som ble bokført med overnevnt bildevedlegg

Send så dette inn til: support.eaccounting.no@visma.com så kan vi se på dette.

Ha en fin dag,

Hører fra deg!