avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Marianne Abrahamsen
CHAMPION *

Sv: Avstemme innbetaling og utbetaling

av Marianne Abrahamsen

Hei igjen

Ja, det stemmer.

Men problemet er at jeg vet ikke hvordan jeg skal få linket den utbetalingen mot innbetalingen hans, for å få avstemningen til å gå i null.

Jeg går jo inn på "kasse og bank", velger riktig måned, trykker på "søk" for å finne rett faktura og avstemme innbetalingen mot, så langt alt vel. Men så gjenstår det da 150,- å avstemme.

Jeg kan jo da velge en ny hendelse, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få lagt den utbetalingen mot den kunden sin reskontro.

Mvh

Marianne

2 SVAR 2

av Petter Lippestad

Hei Marianne,

Nå ser ikke jeg hele saken over, men dersom du skal avstemme et tilleggsbeløp (altså eks. en dobbelbetaling fra en kunde) så har du valget "Ny Hendelse" inne på konteringsbildet. Bokføringshendelse kan du her sette som "Øvrig innskudd" - "Egen Kontering" og føre direkte mot eks. 1509 ikke reskontroførte kundefordringer. Grunnen til at denne kontoen benyttes skyldes av at det ikke er mulig å føre direkte på reskontro i eAccounting, uten tilhørende faktura.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen