avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Tekst fra bilag, nettbank - orddeling

Vi har bankintegrasjon og ofte er ord/tekst fra bankbilaget delt sånn at det blir orddelingsfeil. Jeg skjønner at det kan bli det når det er linjeskift o.l. i meldingsfeltet på bankbilaget, men i nedenstående eksempler var det første ordet i beskrivelsen som ble delt. 

På bankbilaget står det "Tilskudd" og "Payback", mens i beskrivelsen i regnskapet står det "Til skudd" og "Pay back". Mest irriterende er det fordi jeg kanskje senere ønsker å søke etter bilag med teksten "tilskudd" og da skriver jeg det og ikke "til skudd". Jeg vet at jeg kan rette det i beskrivelsen før avstemming, men det er kjedelig når det gjelder mange bilag.

Hvorfor blir det slik - og kan noe gjøres?

Skjermbilde 2019-07-16 07.59.00.png

2 SVAR 2
Highlighted
Community Manager

Sv: Tekst fra bilag, nettbank - orddeling

Hei, Ragnild

Dette kan jeg forstå er et irritasjonsmoment, slik jeg forstår deg så er dette beskrivelsene som kommer i Kasse og bank.

Dessverre er det lite vi får gjort på vår side, da denne "refferansen" kommer fra de filene vi får fra banken, om det er slik at de sender de uten orddelingsfeil, så kan vi se på det.

Med vennlig hilsen : Kaj Sjursen Kleveland | Community Manager
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Sv: Tekst fra bilag, nettbank - orddeling

Takk for svar. Jeg har sjekket med DnB og de sier at (denne) orddelingen ikke kommer fra dem, at filen var sendt uten endring av tekst fra bilaget - dvs. uten orddeling i begynnelsen av teksten.