avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR **

Tilbakelegging av backup

av Reidulv Halsnes

Hvor enkelt er det å få reversert databasen tilbake til et gitt tidspunkt (dato). Er det bare å sende en e-post til support og vips så blir det gjort?

11 SVAR 11
Godkjent løsning
VISMA

av Sara Malm

Hei Roger,

Takk for din tilbakemelding.

Vi jobber foreløpig med å forbedre korrigeringsfunksjoner og sletting av bilag.

Som et steg på vei, er det mulig å oppheve matching mellom bankhendelse og bilag, i Kasse og bank. Det er også mulig å annullere kundefakturaer. Det er også mulig å få en testkonto der man kan teste før man begynner og føre reelle data for å så nullstille. Oprrett en testfkonto her: http://www.visma.no/eaccounting/regnskapsprogram/prov-gratis/

Det ligger ikke i planen vår at kunder selv skal kunne tilbakestille all data som i lokalt innstallerte programmer som Datax.

En annen funksjon som gjør bankavstemning enklere er bankintegrasjon med DNB eller Danske Bank. Man kan også lage bokføringsforslag som fungerer som maler når man bokfør, noe som gjør processen enklere.

Våra kunders opplevelse av programmet er selvføleglig viktig for oss, så vi takker for bra inspill! 

Ha en fin dag videre,

Med vennlig hilsen

Sara 

Visma Mamut Support

CONTRIBUTOR **

av Reidulv Halsnes

Se også denne tråden her, med en del forslag til løsninger som vil gjøre livet lettere for oss alle!

https://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/forum/Ideer-Visma-eAccounting/?topi...

CONTRIBUTOR *

av Roger Iverin

Jeg kan ikke gjøre noe annet enn å del mitt syn her.

Finner det helt utrolig at det ikke er mulig å gjøre feil for å kunne slette den, det er jo det som er styrken i data mot disse gamle bøkene med penn og papir.

Kan dere svare meg hvorfor dere vil tilbake 20 år ++ i tid??

Allerede nå skal jeg nullstille data. Dette kunne jeg unngått ved å slette det ene bilaget som er feilført eller testført.

I Datax hadde man styrken til at man kunne gjøre feil, eller rett å slette teste om det blir riktig.

Veldig ofte ser man at ting kommer ut feil når man gjør bankavstemming.

I dette produktet markedsfører dere kraftig til amatøren, men har gjort det komplisert.

Når man begynner å korrigere gjør man garantert mer feil, og da har man det gående.

Det samme med at man ikke kan laste ned en fullstendig backup er også svakt.

Hadde jeg vist dette hadde jeg IKKE kjøpt produktet.

Jeg ville jo prøve og bli moderne, men dette er jo et halvfabrikata som ikke ferdig.

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Odd Ragnar,

Det er riktig at det ikke er noen funksjon for å "tibakestille" eAccounting til en gitt dato. Dersom man for eks skulle bokføre feil så må man reversere den aktuelle bokfgøringen med et nytt bilag og så foreta bokføringen på nytt.

Med vennlig hilsen
Tobias
Visma Mamut Support 

CONTRIBUTOR *

av Odd Ragnar Andreassen

Er dette virkelig en reell begrensning i dette systemet?

Har man ingen mulighet for å lagre en kopi før man f. eks. skal foreta en årsavslutning?

Ikke sikkert at man gjør alt riktig første gang og hva gjør man da?

Selv om Visma sikrer dataene er jo dette et stort skritt bakover.

Man må jo kunne rulle tilbake til en gitt dato / sikkerhets kopi.

Om ikke er dette programmet helt ubrukelig.

CONTRIBUTOR *

av Svein Trandem

Hei Sara

Dere har jo kjøpt opp DI. Her er det backup mulighet som en selv bestemmer dato . Bruk den funker utmerket!

Godkjent løsning
VISMA

av Sara Malm

Hej Reidulv och Rune!

Det är en välidigt god ide, att man också skall kunna importera in data i SIE4-formatet till eAccoutning. Jag kommer att rapportera detta vidare som ett önskemål om förbättring till vår produktutvecklingsavdelning. Tack för god innspill!

eAccoutning är ett nettbaserat program och tanken är att man skall kunna komma åt sitt program vart man än befinner sig, utan att vara beroende av en viss datamaskin på en viss plats. Det är därför funktionen att kunna ta ut en sikkerhetskopi med all data som sedan läses inn, inte finns. Utan all data sparas direkt på vår server.

Våra kunders säkerhet är samtidigt väldigt viktig för oss! Det är därför vi på våra servrar kör något som kallas Redundancy. Det innebär att flera diskar innhåller samma data så att, i tillfällle att en disk skulle crasha så finns datan lagrad på flera diskar. Vi vill som sagt säkerställa att våra kunders data är säker, även om något oväntat skulle ske.

I tillägg så vill jag nämna att vi jobbar på möjligheter att kunna tillbakaställa data, så att man exempelvis kan ställa tillbaka programmet som det såg ut t.ex klockan 12 igår.  Jag skall se till att rapportera in att vi har ett till önskemål om detta!

Återigen vill jag nämna att våra kunders säkerhet är av största betydelse för oss!

Vi tackar också för goda ideer.

Välkommen att ta kontakt med oss igen!

Ha en fin dag.

Med vänliga hälsningar

Sara Forslund

Visma Avendo Support

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

>> Dette er jo egentlig hårreisende!

En mangel og svakhet er det helt klart i alle fall. 🙂

>> Hvordan kan jeg forresten være sikker på at Visma er i stand til å gjøre en restore av mine data dersom Visma skulle oppleve problemer, f. eks. et disk crash?

Interesangt spørsmål, synd det ble ignorert/oversett.

>> Altså, det er egentlig bare import-funksjonen for transasksjonene (SIE4-format) som mangler.

Dette er en mangel og svakhet ja, når kan dette ventes lagt til?

CONTRIBUTOR **

av Reidulv Halsnes

Jeg ser at under Innstillinger i eAccounting kan man importere og eksportere kunderegisteret, artikkelregisteret, leverandørregisteret oh kontoplanen.

Transaksjonene kan man kun eksportere i SIE4-formatet.

En import-funksjon her vill jo stort sett kunne løse probklemet med manglende kundestyyrt restore. Da kan jo kunden periodiske gjøre alle disse eksporteringene selv. Altså, det er egentlig bare import-funksjonen for transasksjonene (SIE4-format) som mangler.

Godkjent løsning
CONTRIBUTOR **

av Reidulv Halsnes

Dette er jo egentlig hårreisende!

Jeg har tidligere benyttet regnskapsprogramvare som er installert på PC.

Da er det selvsagt mulig å ta sikkerhetskopi når man ønsker det, og eventuelt gjøre en restore om noe skulle ha skjært seg.

Denne muligheten ser da ut til å mangle fullstendig i Visma eAccounting.

Det hadde vært veldig brukervennlig om det hadde vært mulig å eksportere alt innhold i ett eller annet format, for eventuelt å importere innholdet igjen om noe må gjøres om igjen, uten å starte helt fra scratch.

Hensikten med sikkerhetskopi er ikke kun for å gjøre restore dersom f. eks. disken crasher, men også for å kunne benytte den i andre sammenhenger.

Hvordan kan jeg forresten være sikker på at Visma er i stand til å gjøre en restore av mine data dersom Visma skulle oppleve problemer, f. eks. et disk crash? 

Godkjent løsning
VISMA

av Christina Mathisen

Hei

Det er desverre ikke mulig å sette tilbake til en gitt dato.

Det du eventuelt må gjøre er å nullstille kontoen. Det betyr at absolutt alt blir borte og man må starte helt på nytt. Det gjør du under Innstillinger - firmainnstillinger. Vær oppmerksom på at det er absolutt alt i hele systemmet som blir borte eller ingen ting.

Ønsker deg en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS