avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Tilbakemeldinger i eA fra altinn

Det gjelder innsendelse av a-meldinger og tilbakemeldinger som kommer opp i eA. Dersom jeg får tilbakemeldingen avvist, så er IKKE a-meldingen avvist i altinn. Snakket nettopp  med skatteetaten om dette. Dette er veldig misvisende informasjon. Er noe avvist så er det avvist… da oppfattes den som ikke sendt inn i altinn.  Altinn har ulike «grader» for varslinger ved innsendelse av a-melding. Dette bør komme opp i tilbakemeldingen fra eA. Disse varslene kommer klart opp i tilbakemeldingene vi får i Visma Lønn. Uansett blir det helt feil å avvist da den faktisk er sendt inn.

For å rydde opp i manglende arbeidsforhold må all info fra nytt system være identisk med gammelt system. Dersom feilen fortsatt er der må den ansatte meldes inn med ansattinfo som sluttet 31.12 i gammelt system og ny ansatt dato 01.01 i nytt system. Da oppfatter systemet korrekt.

2 SVAR 2
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Sv: Tilbakemeldinger i eA fra altinn

Da jeg bokfører kasse/bank bilag og systemet finner et bildevedlegg som matcher beløpet, hvordan kan jeg da se dette bildevedlegget i stor størrelse? Får ikke åpnet det i full størrelse. Bildevedlegget ligger kun som et lite bilde som ikke lar seg åpne. Noen som vet? Må jeg da bokføre direkte fra bildevedlegg og ikke kasse/bank?

Highlighted

Sv: Tilbakemeldinger i eA fra altinn

Hei Beate,

Du har rett i det at A-ordningen opererer med forskjellige nivåer av feil på a-meldingen, disse er "Retningslinje", Øyeblikkelig" og "Avvisning". Når det gjelder både øyebikkelig feil og avvisning så er begge disse noe som  korrigeres, det er ikke noe alternativ å la disse meldingene ligge ubehandlet. For å tydeliggjøre at man faktisk er nødt til å foreta seg noe for å få disse meldingene godkjent har vi valgt å ikke skille mellom disse feilkodene i Visma eAccountning, begge vises derfor som avvist.

Med vennlig hilsen

Tobias

Visma Mamut Support

Med vennlig hilsen,
Tobias Aune
Visma Mamut Support
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community.