avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Ina K
PARTNER

Transaksjon: Lønn utbetalt fra bankkonto til ansatt sin konto

av Ina K

Hei,

Banken er ikke integrert i eAccounting, hadde ikke bedriftskonto før. Vi betaler lønn manuelt fra banken til 2 ansatte. Lønnslipp lages i eAccounting og statusen til lønnslipp endres til Betalt, når lønn utbetalt til ansatt. Kasse og Bank ble ikke brukt før.  Forstår det slik at det ikke lages et automatisk bilag i eAccounting når vi endrer statusen på lønnslipp til Betalt. Hvilken transaksjon ( Manuelt bilag) skal det registreres når lønn er utbetalt fra banken til ansatt sitt konto ? K 1920 D 5000 netto lønn? 

På forhånd takk for svar !

9 SVAR 9
Jwillya
CHAMPION *

av Jwillya

Hei

Jeg pleier føre lønnsbilag slik:

D5000 brutto lønn

K2600 Skattetrekk

K26?? Andre trekk

K 2930 netto lønn

D5100/2940 Ferielønn

D5400/2770 Abeidsgiveravgift

D5405/2785 Arb.giv.avgift av ferielønn

Når lønnen utbetales blir bilaget:

D2930 / Kr 1920

Når skattetrekket settes inn på skattetrekkskonto:

D1950 / Kr 1920

Når skattetrekket betales:

D2600 / Kr 1920

Når arbeidsgiveravgiften blir betalt:

D2770 / Kr 1920

Godkjent løsning
Ina K
PARTNER

av Ina K

Tusen takk for svar😊

I eAccounting lages det automatisk et bilag etter at statusen på lønnsslipp blir endret til betalt. Så det må ikke registreres noe ekstra manuelt bilag 😊

Ina K
PARTNER

av Ina K

I eAccounting lages det automatisk et bilag etter at statusen på lønnsslipp blir endret til betalt: Lønnsutbetaling D 2930/ K 1920

Ina K
PARTNER

av Ina K

av Jørn Karlsen

Hei

Det lages kun automatisk bilag på utbetalingen dersom du har bankintegrasjon.

Har du ikke bankintegrasjon må bank føringen føres manuelt.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Ina K
PARTNER

av Ina K

Jeg har lagt ut bilde av det bilag som lages automatisk etter at statusen på lønnslipp ble endret til betalt (vi har ikke bankintegrasjon).   D 2930/K1920

Du skrev :  Har du ikke bankintegrasjon må bank føringen føres manuelt.

Kunne du skrive hva slags bank føringen ( D ..../K....)  må føres manuelt i tillegg ?

Hilsen fra "nybegynner regnskapsfører"  :))

av Jørn Karlsen

Hei

Hvis du ikke har bankintegrasjon, så kommer ikke utbetalingen automatisk inn i Kasse/bank. Da må du føre denne transaksjonen manuelt, og føringen blir slik:

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 2930 Skyldig lønn

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Jwillva

Det er korrekt hvis du ikke kjører lønn i eAccounting. Men kunden som spør kjører lønn i eAccounting, og da bokføres lønnen manuelt.

Så da blir det litt annerledes i forhold til kundens spørsmål., Så support vil gi henne et riktig spørsmål.

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen