avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted

Tydeligere skille

Hei, Visma

Ved fakturering er det i dag ikke et tydelig skille mellom hvorvidt kunden er registrert som kontantkunde, kortkunde eller fakturakunde.

Det eneste som skiller disse er et felt med forfallsdato. Se vedlagt bilde.

Til eksempel er teksten som dukker opp ved E-post helt lik ved kort- eller fakturabetaling. Det samme gjelder kontantkunder. Se vedlagt bilde.

Jeg har ved flere tilfeller kommet i skade for å opprette en kortbetaling når kunden egentlig skulle ha faktura.

Kanskje man kan endre tekstene som genereres i E-posten til å samsvare med det man faktisk sender. Eksempelvis kontantnota/kontantkvittering, kortkvittering og faktura?

På forhånd takk.

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Tydeligere skille

Hei Tommy.

Takk for innspill! Jeg skjønner at du ønsker et skille på dette. 

Dokumentet som lages ved kortbetaling og kontant betaling heter Betalingsbekreftelse. En evt. endring vil mest sannsynlig bruke dette navnet. Slik det er nå anbefaler jeg å endre standardteksten til "Oversender faktura/betalingsbekreftelse i henhold til avtale" eller "Oversender betalingsinfo i henhold til avtale" slik at denne blir dekkende for alle kunder. 

Slik jeg forstår deg ønsker du også klarere info hva betalingsbetingelsen på kunden er, når man lager det som i programmet heter faktura. 

Jeg skal melde inn dette som ønsker!  

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support. 

Logget på saksnr. 103260. 

Highlighted

Hei, Edvard

Kan dere også endre teksten på kreditnota-E-posten? 

I emenfeltet heter det: «Faktura fra Lyd- og Lysutleie». Brødteksten er ikke stort bedre 🙂 Her står det «Hei, Oversender faktura i henhold til avtale. Vennligst se vedlegg (PDF-fil). Takk for bestillingen. Våre leie- og leveringsbetingelser gjelder: http://llu.no/pages/conditions»

Dette blir direkte feil.

En løsning på dette er å lage tre felt under «Firmainnstillinger» og «Andre opplysninger». En tekst som man kan endre for faktura, en for kontant-/kortnota og til slutt en for kreditnota.

Mvh

Highlighted

Hei igjen. 

Takk for innspill! Skal melde inn dette. Fram til det forhåpentligvis blir endret anbefaler jeg å endre standardteksten slik at denne blir dekkende for både faktura og kreditnota. Dette gjøres på Innstillinger - Firmainnstillinger - Andre opplysninger - Standardtekster epost - E-post faktura. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support. 

Logget på saksnr. 103260.