avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Gintare
CONTRIBUTOR ***

Utbetaling av lønn til utenlands konto

av Gintare

Hei! 

Vi har en ansatt som har flyttet til Norge i begynnelse av oktober 2019 og har ikke fått bankkonto ennå. Det tar litt tid til man ordner opp norsk bankkonto.

Den 30. oktober skal vi utbetale lønn. Man har fått D - nummer allerede og vi har registrert ham som ansatt i VismaEaccounting. Kan vi bokføre lønn i VismaEaccounting uten at norsk kontonummer er oppgitt? Kan lønnen overføres til utenlandsk bankkonto manuelt i nettbanken?

Avventer tilbakemelding! 

På forhånd mange takk! 

9 SVAR 9
Gintare
CONTRIBUTOR ***

av Gintare

Hei igjen! 

Lønnen ble utbetalt til utenlands konto. 

Norske kroner overført i EUR i nettbanken.

Hvordan avstemmer jeg lønnen i Visma Eaccounting?

Jeg får ikke velge " Bilagstype -  lønnsutbetaling "som vanlig.

Skal jeg velge annen utbetaling, deretter - fri føring og :

1920 - K

2930 - D

Ser dette riktig ut? Eller skal dette avstemmes mot flere konto?

Avventer tilbakemelding! 

PÅ forhånd mange takk! 🙂

av Jørn Karlsen

Hei

Det blir likt som ansatte med Norsk bank konto, og føres slik:

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 2930 Skyldig lønn

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Gintare
CONTRIBUTOR ***

av Gintare

Hei! 

Jeg avstemte utbetaling som du skriver nedenfor.  

Men i vismaEaccounting under bokførte lønnslipp står det status - ikke utbetalt. 

Hvorfor? Kan det hendte at jeg ikke valgte ansatte? Men jeg hadde ikke muligheten til å velge. Denne har ikke kommet opp. Så jeg bokførte kun: 

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 2930 Skyldig lønn

Hvordan løser jeg dette?

Avventer tilbakemelding! 

På forhånd mange takk! 

av Viktoriia Tkachenko

Hei!

Som jeg forstår har dere en transaksjon i valuta på Kasse og bank som kan ikke avstemmes mot lønnsutbetaling. Denne transaksjonen er nå avstemt slik: 

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 2930 Skyldig lønn

For å korrigere dette må du gjøre neste: 

Gå på Kasse og bank - finne denne transaksjonen - trykke på denne linje og velge angre avstemming. 

Deretter avstemmer du den på nytt mot Kasse konto:

Kredit 1920 Bankinnskudd

Debet 1900 Kontanter

Konto 1900 nå brukes som mellomkonto for bokføring. Så det er bare å avstemme lønnslipp som betalt mot kasse konto. Det gjøres under Lønn - lønnslipp - handling - registrere betaling.

Neste bilaget blir opprettet automatisk:

Kredit 1900 Kontanter

Debet 2930 Skyldig lønn 

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂

Ha en fin dag videre!

Med vennlig hilsen,

Viktoriia Tkachenko 

Visma Mamut AS

Gintare
CONTRIBUTOR ***

av Gintare

Hei igjen! 

Jeg angret avstemming. 

Deretter avstemte jeg den på nytt mot kasse konto:

K - 1920

D - 1900

Jeg går inn på Lønn - lønnslipp - handling.  Jeg kan velge: kopiere og annullere.  Har ikke valg  - registrere betaling. 

MEN.. 

Jeg ser at jeg må legge til "ny transaksjon" under kassekonto manuelt i tillegg. 

jeg skriver inn dato og beløp med minus fortegn, , deretter klikker jeg "legg til". Da kan jeg avstemme lønnsutbetaling under kassekonto. 

Høres dette riktig ut? 🙂

Avventer tilbakemelding! 

På forhånd mange takk! 

Godkjent løsning
Viktoriia Tkachenko
VISMA

av Viktoriia Tkachenko

Hei!

Ja, det kan stemme. 

Hvis du har ikke mulighet til å registrere lønnsslippen som betalt fra "Handling", så kan du opprette en ny transaksjon på Kassekonto og avstemme den mot lønnsslippen. 👍

Si ifra om det fungerer denne gangen.

Ha en fin dag!

Med vennlig hilsen,

Viktoriia Tkachenko

Gintare
CONTRIBUTOR ***

av Gintare

Hei! 

Jeg angret avstemming. 

Deretter avstemte jeg den på nytt mot kasse konto:

K - 1920

D - 1900

Jeg går inn på Lønn - lønnslipp - handling.  Jeg kan velge: kopiere og annullere.  Har ikke valg  - registrere betaling. 

Hva gjør jeg videre? 

Avventer tilbakemelding! 

På forhånd mange takk! 

av Jørn Karlsen

Hei

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen

Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Ja det er ikke noe problem og overføre lønn til utenlands bankkonto i nettbanken. SÅ lenge den ansatte ikke har Norskbankkonto.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Mamut AS
Jørn Karlsen