avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR **

Utbetalt lønn. Hvordan registrere.

Hei.

Første lønn har blitt utbetalt. Hvordan og på hvilket konto skal jeg nå registrere dette i systemet. Finner ikke passende konto fra liste og er usikker hvordan man oppretter nytt.(om dette må gjøres).

På forhånd takk.

7 SVAR 7
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Re: Utbetalt lønn. Hvordan registrere.

Hei!

Ser du ikke har fått svar, så kan si hvilke konti jeg bruker. Du sier ikke hvilken type firma du har, men kanskje det kan hjelpe deg videre.

5000 Lønn til ansatte

19xx Bank driftskonto

1950 Bankinnskudd for skattetrekk

2600 Forskuddstrekk

2770 Skyldig arbeidsgiveravgift

2780 Påløpt arbeidsgiveravgift feriepenger

2940 Feriepenger

5180 Arbeidsgiveravgift påløpne feriepenger

5400 Arbeidsgiveravgift

Tror alle disse lå aktive i eAccounting, hvis ikke du får dem opp når du går inn på Kontoplan velger du Vis også inaktive poster og så går du inn på hver enkelt konto og velger Rediger og huker av for aktiv.

Trenger du en konto du ikke finner blant aktive eller inaktive velger du Ny konto.

Highlighted

Hei.

Vil bare legge til at eAccounting også har et bokføringsforslag for lønn. Dette finner du på Regnskap -> Bilagsoversikt -> Nytt bilag. Velg dato og deretter bokføringsforslaget "Bokføring lønn - grunnlag".

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support  

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Jeg får ikke oppbokføringsfirlag lønn

Får kun 6 forslag

1 avskrivning innventar

2 avskrivning på maskiner

3 bokføring av årets resultat

4 periodisering  av leiekostnader

5 avskrivning transportmidler

6 tilbakeføring av periodiserte leiekostnader

Jeg har et enkelt mannsforetak

Mvh

Sven Kristiansen

Highlighted

Hei Sven,

Forslaget ligger kun inne som standard for AS. Du kan opprette et nytt og legge til føringen som er forslått om ønskelig - se vedlegg.

Om du er usikker på om dette er riktig, anbefaler jeg deg å stille spørsmålet på vårt Faglig forum. Der sitter det regnskapsførere og svarer: http://community.visma.com/no/mamut/brukerforum/faglig-forum/ (du må være innlogget for å få tilgang).

Ønsker deg en fin dag!

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS   

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Når jeg prøver å bruke det lagde bokføringsforslaget advarer programmet meg om å føre denne konto manuelt.

Foreslår å føre det under bankhendelser. Der får jeg ikke opp konto for lønn, men kommer opp konto for privat utak.

kan jeg bruke det for føring av lønn.  Har enkeltmannsforetak.

Sven

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Fint om man kan få svar på dette av noen

Highlighted
VISMA

Hej!

Programmet avråder att man för manuellt på konto 1920, men det är bara att trycka Ja där.

Om du önskar få brukt bokföringsforslaget inne i Kasse og bank modulen kan du ändra bruksområde till Øvrig uttak. Men du får som sagt brukt detta när du lager ett manuellt bilag, bara tryck ja på varslet som kommer upp.

Ønsker deg en fin dag!

Mvh

Sara Forslund - Visma Mamut AS