avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Utleggskategorier eaccounting Time

Hei

Når jeg legger inn utlegg som fly under utleggskategorien "reisekostnader" i eaccounting Time, så kommer det fram i fakturaen med for høy mva. Norwegain har lagt 10% mva, men utleggskategorien er satt opp med 25% mva. Mulig å løse dette med egne utleggskategorier f.eks?

5 SVAR 5
Highlighted

Re: Utleggskategorier eaccounting Time

Hei, Atle. 

Det er dessverre ikke mulig å opprette egne utleggskategorier i Visma eAccounting Time, men jeg skal melde dette inn som et ønske om forbedring til produktutviklerne våre. Når du har overført fakturagrunnlaget til Visma eAccounting kan du endre artikkelkonteringen slik at du får riktig MVA. Klikk på artikkelummeret i kolonnen Artikkel når du åpner utkastet i Visma eAccounting for å gjøre dette (se vedlagt skjermbilde).

Når du har endret Artikkelkontering og bokført fakturaen vil prgrammet huske dette til neste gang slik at du ikke trenger å gjøre dette hver gang du overfører fakturagrunnlag.

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 195379

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hei igjen

Utfordringen er at en del reisekostnader er høy mva og noen er lav mva. Så om jeg følger anbefalingen fra dere så vil artikkelen endres også der det ikke er ønsket.

Fint om det blir mulig å lage egne artikler. Eventuelt at dere legger inn noen flere artikler med hhv høy mva og lav mva, slik at det er mulig å velge mellom flere av for eksempel reisekostnader.

Slikdet er nå så blir mva på kundefaktura uansett feil.

Atle.

Highlighted

Hei, Atle.

Jeg har meldt inn et ønske om forbedring fra deg angående egendefinerte/flere utleggskategorier i Visma eAccounting Time.

Om man har flere utlegg i samme kategori, men med forskjellige MVA-satser, kan det bli litt ekstraarbeid. Det er mulig å endre artikkelkonteringen på de forskjellige utleggene når fakturagrunnlaget er overført til Visma eAccounting, uten at det har noen effekt på de andre artikkellinjene. Man kan også f.eks. opprette egne artikler i Visma eAccounting som du legger til på utkastet når fakturagrunnlaget er overført fra Time. Det er da viktig å huske at fakturagrunnlaget ikke er komplett før man fakturerer.

Ta gjerne et skjermbilde som viser MVA på en kundefaktura når det blir feil, slik at jeg kan se nærmere på det. Du kan laste det opp som et vedlegg i et svar her i denne tråden.

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Highlighted
CONTRIBUTOR ***

Hei Linn

Lagde en løsning ved å sette opp egne artikler i eaccounting med hhv høy/lav/ingen mva, som jeg benyttet i fakturaen. Da kom også mva riktig ut på fakturaen.

Men det betyr at jeg ikke ser noen hensikt i å benytte utleggsmodulen før det er mulig å legge inn egne utleggskategorier. Timer er OK, men utlegg får vel vente.

Et bedre forslag kan jo være at utleggsmodulen henter kategorier fra artikkelbasen i eaccounting, så slipper man å ha to steder med (utleggs)artikler. Et forslag.

AtleJ

Highlighted

Hei, Atle.

Så bra at du får mva til å stemme nå. Jeg skal opprette et nytt ønske om forbedring fra deg med forslaget om å hente kategorier fra artikkelbasen i Visma eAccounting. Tusen takk for gode innspill!

Ønsker deg en fin dag videre, og godt nytt år!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support