avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

AdministrasjonRT
CONTRIBUTOR **

Utleggstrekk

av AdministrasjonRT

Hei,

Hvilken lønnsart man må bruke at uteggstrekk skal komme i a meldingen?

Mvh

Dalia

5 SVAR 5

av Cecilie Bøhn (Oppdatert ‎28-09-2021 09:48 av Cecilie Bøhn VISMA )

Har du da bokført en ny lønnslipp? For å rapportere inn Utleggstrekk for Skatt, kan du bruke lønnsarten i eAccounting Lønnslipp kalt Utleggstrekk Skatt 2021. Denne blir rapportert inn på a-meldingen. Du må deretter velge ny - amelding for å rapportere dette til Altinn på nytt 

Dersom du har bokført en ny lønnslipp og har bankintegrasjon kan du velge avstem på transaksjonen i kasse og bank, og bilagstype: betaling av lønnslipp. for å registrere selve betalingen. 

Dersom du ikke har bankintegrasjon kan du velge handling - registrer betaling fra lønn - lønnslipp - bokførte lønnslipp. 

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant
Godkjent løsning
Cecilie Bøhn
VISMA

av Cecilie Bøhn

Da må du først annullere de lønnsslippene som ble feil ved å velge handling - annuller. Dersom lønnslippene er registrert som betalt må du velge ny lønnslipp og deretter legge inn de samme lønnsartene som på den originale lønnslippen, men med motsatt fortegn. 

Deretter kan du opprette nye lønnsslipper med riktig lønnsart. Når du da velger ny a-melding vil de nye lønnslippene bli rapportert til Altinn! 

vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant
AdministrasjonRT
CONTRIBUTOR **

av AdministrasjonRT

Hvordan kontere betaling av utleggstrekk?

av Cecilie Bøhn

Hei, 

Vi har en lønnsart for utleggstrekk. Om du bruker utleggstrekk skatt 2021 kommer denne med i a-meldingen. Du kan se en oversikt over lønnsartene her: https://community.visma.com/t5/Brukertips-i-Visma-eAccounting/Lonnsarter-i-Lonn-i-Visma-eAccounting-... 

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant
Thomas Kjørnes - MBX AS
CONTRIBUTOR **

Jeg har brukt "Utleggstrekk" da det gjelder restskatt fra tidligere for en av mine ansatte og jeg mottar stadige "trusselbrev" fra skatteetaten om at de ikke har mottatt innrapportering.

Finnes det noen måte å korrigere dette slik at det blir innsendt på nytt?