avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Utlogging ved å ikke ha vært aktiv på en stund

av Scott Burns-Thomson

Hei!

Vil bare rette en enormt stor frustrasjon mot oppsettet på hvordan/når man logges ut av ved å ikke ha vært aktiv på en stund.

Vi har en datamaskin som flere benytter for tilbud/ordre/fakturering (samme bruker). Er normalt logget inn for raskest mulig betjening av kunder. Vi får først beskjed etter at vi har laget en faktura/ordre og fyllt ut alt, at vi blir automatisk logget ut uten at noe lagres da man ikke har vært aktiv på en stund.

Man kan altså navigere rundt, opprette og fylle ut fakturaer/ordre, men får først beskjed så snart man skal bokføre/avslutte at man blir logget ut og må gjøre alt på nytt.

Setter pris på om dette kan ordnes til fremtidige oppdateringer. En popup boks eller beskjed med en gang man klikker på noe.

Takk

6 SVAR 6
CONTRIBUTOR ***

av Birger Hatlem
Ok takker for svar
Godkjent løsning
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei Birger.

Jeg ser at du har flere firmaer på din konto. Veksler du mellom disse? Hvis du er inne på firma 1, åpner firma 2 i en ny fane og jobber der, for så å gå tilbake til fanen med firma 1, får man beskjed om at man er logget ut derfra. For å komme inn på firma 1 igjen må man gå tilbake til portalen (evt. gå til www.vismaonline.no hvis man ikke har denne oppe), klikke på Bytt firma øverst til høyre, og velge firma 1 igjen.

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Avendo support.

Logget på saksnr. 148097.  

CONTRIBUTOR ***

av Birger Hatlem
Det stemmer ikke overhode. Får til stadighet opp at du ikke har vært aktiv på en stund og må logge innigjenn. Dersom dette er fikset, må det gjelde for alle, så er ikke tilfelle
Godkjent løsning
VISMA

av Edvard Berntzen

Hei Anders. 

Vi fikk tydeligvis ikke svart på dette innlegget pga. en glipp. Beklager det. 

Dette ble endret i januar i år. Nå skal det 2 timer med inaktivitet til før man blir logget ut. Man vil da få meldingen ref. vedlagt bilde. Automatisk utlogging etter en viss tid med inaktivet skyldes sikkerhetshensyn. Regnskapsinformasjon er sensitiv informasjon. Merk at 2 timer er vesentlig lenger enn de fleste banker f.eks.  

Jeg skal melde ønske om at man selv kan bestemme tiden før automatisk utlogging.

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 144349. 

CONTRIBUTOR *

av Anders Flaten

Bra topic, Scott!

Er det gjort noe på dette? Det bør være en smal programmeringssak å legge inn et varsel når din kobling går ned? Det er ikke greit å måtte logge ut/inn "for sikkerhets skyld" når du har gjennomført en telefonsamtale eller et kort møte.

Ønskeliste:

- Jeg ønsker selv å bestemme når jeg vil logge ut. Det normale er vel å sette sin maskin/device til å logge ut/stenge ned ved inaktivitet, uavhengig av aktivt program/app?

- Hvis ikke bør forsinkelse for inaktivitet være lang nok til å forsikre at et avbrekk ikke ødelegger dn seeion. F.eks 1 time.

- Uansett må vi få opp et flagg eller varsel som sier at vi nå er logget ut.

Fiks dette på 1 uke.

Godkjent løsning
VISMA

av Christina Mathisen

Hei

Forstår hva du mener her ja. Etter å ha vært inaktiv etter 1 time så blir man logget ut, men ser som du sier at man ikke får beskjed før man "lagrer/bokfører" noe. Jeg skal gi beskjed til teknisk at dette er et ønske og noe vi håper de kan endre på. Om eller når det blir gjort kan jeg desverre ikke svare på. Men et forslag til å løse dette sånn det er i dag er at de alltid har som rutine og logge seg ut og inn igjen før de begynner for å være sikker på at det fungerer.

Ønsker deg en fin helg og velkommen til å kontakte oss igjen!

Mvh Christina Mathisen Supportkunsulent Visma Mamaut AS