Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR *

Utskrift / rapport med ubetalte faktura per kunde

Jeg savner en rapport som viser alle ubetalte kundefakturaer for en enkelt kunde. Finnes det en rapport i eAccounting hvor jeg kan hente ut dette?

Jeg ønsker en utskrift som jeg kan sende til en enkelt kunde, og som sammenfaller med oversikten i Salg > kunde > statistikk. Alternativt, finnes det en måte å hente ut en kundereskontrorapport med alle poster for en gitt kunde? Altså på tvers av regnskapsår?

9 SVAR 9

Re: Utskrift / rapport med ubetalte faktura per kunde

Hei Per Ove

Det finnes 2 lister for utskrift av kundereskontro.

Kundereskontroliste: Denne viser alle fakturaer, kreditnotaer og betalinger pr. kunde for den perioden har anngir.

Ubetalte fakturaer: Denne viser alle kunder med ubetalte fakturaer pr den datoen du ønsker.

Dessverre pr. i dag er det ikke en liste som viser bare utbetalte fakturaer pr. kunde.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

CONTRIBUTOR *

Hei, og takk for svar. Kundereskontrolisten ser ut til å være begrenset til fakturaer opprettet i valgt periode/regnskapsår. Skulle gjerne hatt tilsvarende oversikt, men med alle fakuraer/innbetalinger totalt sett (uavhengig av regnskapsår).

Hei Per Ove

Det er helt korrekt, så da må du ta ut en rapport pr. regnskapsårs.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Highlighted

Min kundereskontroliste pr. 31.12.2015 viser en utgående saldo på alle kundene.  Dette er leietagere som jeg måtte fakturere i desember 2015 for januarleie 2016.  Og dette fremkommer som en faktura på alle kundene som gir utgående saldo.

Når jeg da tar ut kundereskontroliste for januar 2016, vises ingen IB på kundene.  Det vises ingen innbetaling i januar, derimot vises faktura for februar som er sendt i januar.

Når jeg spør support hos Visma, får jeg beskjed om at det er en feil ved kjedingen min.  Hvordan det kan være feil på alle kundene, skjønner jeg ikke.  Men i følge Jørn sitt svar her lenger oppe, så må man ta ut en rapport pr. regnskapsår.  Men Jørn: den skal vel da vise alle bevegelsene? 

Dette er "helt høl i huet".   Dersom kunden ber om utskrift av sin reskontro, så er den feil....

Hei Anne-Kristin.

Jeg har ansvar for faglig forum. Spørsmål innen lover og regler for regnskap og lønn.

Jeg har testet dette, laget en faktura i desember 2015, og ført den som betalt i januar 2016.

Når jeg tar ut kundereskontroliste pr. 31.12.2015, så kommer fakturaen opp (siden den er ubetalt pr. 31.12.15)

Tar jeg ut samme liste med dato 01.01.16 til dagensdato, så er det null i inngående saldo og null i utgående saldo.

Dette er feil, i rapporten for 2016, skulle inngående faktura vært saldo pr. 31.12.15, så skulle jeg sett betalingen som ble gjort i 2016, og kr. 0,- i utgående saldo.

Jeg har rapportert dette som feil, og dette vil bli rettet så snart som mulig.

Du sier også at du har fått beskjed om at dette er feil kjeding. jeg har tatt opp dette med support slik at de er klar over feilen i denne rapporten.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

jeg har også fått svar fra support om dette. og de bekrefter det samme som deg.  det er ikke feil med min kjeding, her er svaret fra support:

Dette ser ut til å være et generelt problem og vi har rapportert dette som en sak med høy prioritet til vår utviklingsavdeling. Det vil bli korrigert så fort som mulig og vi vil sende deg en ny epost når det er gjort.

Hei Anne-Kristin

Det stemmer det er ikke feil som du har gjort, men en feil i rapporten, og jeg meldt inn feilen, når jeg fikk testet dette etter din henvendelse.

Tenkisk vil rette denne feilen så snart som mulig, og den har høy prioritet.

Du vil få beskjed så snart feilen er rettet.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen

Jeg har nå fått beskjed om at feilen er rettet, og det stemmer. 

Hei Anne-Kristin

Takk for at du gjorde oss oppmerksom på feilen. Og bra den ble rette så raskt.

Lykke til med eAccounting.

Med vennlig hilsen

Visma Mamut AS

Jørn Karlsen