avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

mjpm
CHAMPION *

Valutakonto

av mjpm

Hei,

Bedriften har en valutakonto og mottar valuta i euro som blir overført til driftskonto. 

Jeg har avstemt kontoen, men har fått en saldo som er på minus. 

Betaler ikke noen leverandørfaktura fra Valutakonto. utgående transaksjoner gjelder kun mellom valutakonto og driftskonto. 

4 SVAR 4

av Jørn Karlsen

Hei

Da kommer det an på hvordan du har ført dette.

Faglig diskusjon er et forum for spørsmål innen lover og regler i lønn og regnskap.
Siden ditt spørsmål er system tekniske spørsmål, flytter jeg ditt innlegg til support.

Har du faglige spørsmål, er du velkommen til å legge inn det her ved en senere anledning

Med vennlig hilsen
Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen

mjpm
CHAMPION *

av mjpm

For eks 

Lån fra utenlandske aksjeeierne til valutakonto. Da blir den kontert som lån, det er euro så det er summen fra euro som blir bokført. 

Ved overføring til driftskonto, så blir det bokført som overføring mellom kontoene, fra eurokonto til driftskonto, i euro. 

Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei,

Bokføring av overføring mellom bankkontoene kan gjøres i Kasse & bank. Overføring til driftskonto blir vist og bokført i NOK.

Vil anbefale deg å se denne videoen (klikk her) og guiden (klikk her) som forklarer nærmere hvordan dette gjøres.

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager
Godkjent løsning
Jørn Karlsen
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei

Skjønner, Valuta konto må føres med valuta, som blir omregnet til NOK.

Så vil det oppstå en valuta gevinst eller tap.

Support kan bistå deg med hvordan dette gjøres i systemet.

Hvis du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning, vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Visma Visma eAccounting AS
Jørn Karlsen