avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Varelager og disponering av overskudd/underskudd

Hei.

Hvis jeg f.eks har et varelager som ved utgangen av 2014 var på 300000 og ved utgangen av 2015 var på 400000, hvordan fører jeg dette? Kan jeg på noen måte føre inngående varelager og utgående?

Hvordan oppretter jeg nytt regnskapsår?

Hvordan disponerer jeg over-/underskudd fra 2015?

3 SVAR 3
Highlighted

Re: Varelager og disponering av overskudd/underskudd

Hei Viggo Pettersen,

Dersom du lurer på hvordan du konkret skal bokføre så vil vi angefale at du bruker vårt faglige forum for å få svar på denne typen henvendelser.

Du kan opprette nytt regnskapsår i Visma eAccounting ved å gå til: Innstillinger - Regnskapsår - Nytt regnskapsår

Disponering av overskudd/underskudd er beskrevet i vår artikkel angående årsavslutning.

Håper dette var til hjelp

Med vennlig hilsen
Tobias
Visma Mamut Support

Logget i saksnummer: 106570

Med vennlig hilsen,
Tobias Aune
Visma Mamut Support
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community.
Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

jeg lurer pådet samme og ditt svar var ikke til noe hjelp. har lest skrivet årsavslutning x ant gang...

Highlighted

Hei Edel,

Beklager så mye for sent svar!

Er det konkret selve bokføringen du lurer på vedrørende dette?

Hvis det er tilfellet her, kan jeg overføre denne tråden til faglig forum hvor du kan få svar på hvilke kontoer som skal brukes.

Med vennlig hilsen,

Lisa Rognerud

Visma Mamut Support