avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CHAMPION *

Vedlegg lagt til kundefaktura ved utsendelse vises ikke under bilagsoversikten

Hei,

hvorfor vises ikke vedlegg som var lagt til kundefaktura ved opprettelse/utsendelse når man går inn på bilagsoversikten?

Selv om jeg åpner bilaget så er ikke vedlegget der, men om jeg går inn under salg>kundefaktura så er vedleggene der?

Det vil si at om jeg f.eks åpner bilag "A17" så er der ikke noe vedlegg, men om jeg åpner faktura nr "53" (som er bilag "A17") så finner jeg vedlegget...

Noen fornuftig årsak til dette?

1 SVAR 1
Highlighted

Sv: Vedlegg lagt til kundefaktura ved utsendelse vises ikke under bilagsoversikten

Hei Ulf-Johnny,

Når det gjelder tilkobling av bildevedlegg på kundefaktura i eAccounting har man bare mulighet til direkte opplasting av PDF-fil. Bildevedleggsfunksjonen under innkjøp kan bare knyttes opp mot leverandørfaktura eller manuelle bilag.

Ettersom kundefaktura kun benytter opplasting av .pdf, mens bilag benytter funksjonen bildevedlegg + opplasting av .pdf har ikke disse to delene en direkte tilknytning. Du vil derfor måtte knytte manuelt ditt vedlegg på din kundefaktura mot tilhørende bilag.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support