Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Vise priser inkl mva og fakturere EHF

Hei, slik jeg har forstått det må man gå inn på hver enkelt kunde og registrere de som privatperson for at prisene skal dukke opp inkl mva ved fakturering når man legger inn enhetspris. Problemet er bare at mange av kundene skal ha faktura på EHF, og når man velger kunden som privatperson blir autoinvoice menyen borte. Er det noe enkel måte å få opp alle priser inkl mva på under fakturering (beløpet som legges inn under enhetspris er inkl) samtidig som man fakturerer alt på EHF?

5 SVAR 5

Sv: Vise priser inkl mva og fakturere EHF

Hei Brede,

Som du nevner så må du registrere kunde som privatperson for at enhetsprisen skal registreres inkl. mva på fakturaen. Ideelt sett skulle det her vært mulig å angi enhetspris inkl. mva, selv om kunden er registrert som firmakunde.

Vil tipse om vår idébank der du kan legge inn egne forbedringer som du mener systemet bør inneholde samt stemme frem ønsker fra andre kunder.

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support

Hei,

Jeg har samme ønsket fra en av mine kunder, altså at enhetsprisene er inkl mva. Men som det sies her så blir da muligheten for å sende EHF borte.

Hvordan skal man da kunne fakturere med EHF?

Hei Ulf-Johnny,

Du har her 2 muligheter:

1 - Registrere kunden som privatkunde der enhetsprisen er inkl. mva og sende som e-post.

2 - Registrere kunden som firmakunde der enhetsprisen er ekskl. mva og sende som EHF. 

Med vennlig hilsen

Petter Lippestad
Visma Mamut Support

Highlighted

Hei,

Dette er jeg klar over, men det løser ikke mitt problem er jeg redd. 
Jeg ønsker å kunne velge om mine bedriftskunder sine priser skal vises eksl. eller inkl mva.
Det er et dårlig alternativ å sende faktura på epost når man har kunder som ønsker/krever ehf faktura.

Håper dette er noe dere kan endre på ikke alt for lang sikt.

Hei, 

Jeg anbefaler deg å registrere ønsket ditt i vår idébank. Ønsker her vil sees av produktutviklere, og andre brukere kan også stemme på andres ønsker. Jo større etterspørsel, jo raskere vil et ønske prioriteres Smilefjes glad

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community Smilefjes glad