avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Thomas Kjørnes - MBX AS
CONTRIBUTOR **

eAccounting Lønn - ekstrem treghet

av Thomas Kjørnes - MBX AS

Lønnsmodulen er veldig treg. Etter man har opprettet lønnsslipper:

- Åpne lønnsslipp: ca. 2 sek

- Endre en linje (f.eks. timeantall) ca. 2 sek (noen tilfeller inntil 5 sek)

- Sende lønnsslipp: 25 sek

Dette blir jo mildt sagt litt tidkrevende hvis man har mer enn 1 ansatt. Jeg har 20 stk jeg legger inn.

Er det noe med innstillingene eller noe som er galt i konfigurasjonen til denne modulen, eller er det bare hostingen av denne eksterne modulen som er nedprioritert?

Har andre samme problem?

3 SVAR 3
Silje Rong
VISMA

av Silje Rong

Hei Thomas,

Takk for tilbakemeldingen. Lønnsmodulen i Visma eAccounting er ikke tilrettelagt og fungerer ikke optimalt for bedrifter med 20 ansatte. 

Jeg vil anbefale deg å vurdere Visma eAccounting Payroll som kan integreres med Visma eAccounting.
Sander, en kollega av meg har sendt deg en mail og ta gjerne kontakt med han for mer informasjon.

Ønsker deg en riktig fin dag videre 😊

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning vennligst trykk "Godta" som løsning. Dette hjelper både oss og andre brukere i Community!

Med vennlig hilsen : Silje Rong | Support Manager
Thomas Kjørnes - MBX AS
CONTRIBUTOR **

Joda, jeg skjønner at det blir "værre" jo flere ansatte man må kjøre lønn for, fordi systemet er tregt i seg selv.

Det jeg derimot lurer på er hvorfor det er tregt, er det "bevisst" laget tregt/eller bevisst lar være å bruke ressurser på å forbedre det, for å oppfordre til å bytte til Payroll, eller er det en feil som kan rettes. 😂

Henrik Horn
VISMA

Hei Thomas!

Grunnen til at det kan opplevese noe tregt sammenlignet med for eksempel Visma eAccounting Payroll er at Lønn i eAccounting bruker flere tjenester som ligger utenfor eAccounting plattformen. Den bruker felles tjenester for å hente skattekort, sende a-melding og publisere lønnslipp til eksempel. Da den hele tiden må kommunisere med disse felles tjenestene så bruker den noe lengre tid enn det som vi gjerne kunne ønsket oss.

Samtidig var det å lage modulen på denne måten en rask og enkel måte å tilby en basis lønnsfunksjon i Visma eAccounting uten å lage et helt lønnsystem fra bunnen av, og dermed tilby den til en svært gunstig pris i tillegg.

Vi har et par ting vi ønsker å se litt mer på til høsten når vi har lansert den nye bankintegrasjonen til lønn som er i pilot nå. Hastighet står på lista, men det er ikke noe vi kommer til å bruke mye ressurser på dersom vi ikke finner noen enkle ting vi kan gjøre for å forbedre hastigheten. Vi anbefaler Lønn i eAccounting for opptil 4 ansatte, man kan jo fint kjøre for flere, men som du skriver så vil du med 20 ansatte oppleve at det tar lengre tid enn det bør.

Håper det var utfyllende nok svar - om ikke bare ta kontakt.

Ønsker deg en god sommer videre!

Med vennlig hilsen

Henrik Horn

Business Development Manager