avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

eAccounting integrasjon med DNB nettbank

Hei!

Jeg ser på hjemmesiden deres at eAccounting har integrasjon med DNBs bedriftbank. Betyr dette at man må ha konto i DNB for å kunne bruke eAccounting?

Mvh

Katrine

3 SVAR 3
Highlighted

Re: eAccounting integrasjon med DNB nettbank

Hei Katrine!

Nei, du kan bruke eAccounting mot alle banker i Norge. Integrasjonen mot DNB vil derimot gi deg en fordel utover de andre bankene, ved at alle transaksjoner som gjøres på din bedriftskonto automatisk blir oppdatert i eAccounting. Du vil da få opp transaksjonene inne i eAccounting og vil kunne matche de mot bilag i systemet. Denne automatikken forutsetter at du har bedriftskonto og DNB Connect (bankintegrasjonen) hos DNB. Har du annen bank, vil du kunne føre bilagene manuelt i eAccounting ved å skrive ut transaksjonslisten fra din bankkonto.

Mvh Jan Helge 

Highlighted
Anonymous
Ikke relevant

Noen oppølgingsspørsmål mht integrasjon med DNB.

Jeg har bestillt bankintegrasjonen med DNB men den er ennå ikke aktiv.  

1. Skal jeg manuellt legge inn inngående saldo/balanse,  eller er det en slags automatisk synkronisering mellom DNB saldo og Vismas eAccounting saldoen, som vil føre til "smør på flesk" og evt. rot i regnskapet?

2. Jeg har betalt en regning fra den aktuelle DNB kontoen min i nettbanken . Skal jeg manuellt legge inn den som leverandørfaktura i Visma da bankintergasjonen ikke virker ennå? Eller vil bankintergrasjonen ha tilbakevirkende kraft med eldre transkaksjoner?

Highlighted

Hei Katarzyna,

Det tar ca en uke fra du har bestilt bankintegrasjon via våre skjemaer her på Community, til integrasjonen er aktiv. Du får en epost av oss når integrasjonen er aktivert hos oss og bestillingen har kommet inn fra DNB.

1. Du må manuelt legge inn din inngående balanse. Dette gjør du under Innstillinger - Regnskapsår. Vi har en guide som forklarer dette her: http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAc...

2. Integrasjonen har ikke tilbakevirkende kraft. Så det er bare å legge til fakturaer og andre føringer i programmet. Du kan lese mer om hvordan integrasjonen fungerer her: http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAc...

Om du har noen ytterligere spørsmål til dette bistår jeg gjerne!

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS