avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Highlighted
CONTRIBUTOR **

eFaktura/EHF og bankintegrering

For et år siden byttet jeg bank for å kunne benytte tjenesten med bankintegrering hos Visma eAccounting. Da startet et mareritt som fortsatt ikke er over. Det viser seg at den nye banken benytter det samme IT-systemet hos BBS for efaktura som Visma eAccounting, noe som resulterer i at jeg må velge om jeg skal motta EHF rett inn i regnskapet mitt, eller om jeg vil ha samtlige faktura som eFaktura i banken. Begge deler er umulig, det må bli enten eller. Jeg har valgt å beholde EHF-muligheten i Visma eAccounting, og takket nei til alle efaktura-avtaler i banken selv om en del av mine leverandører ikke tilbyr EHF foreløpig.

"Løsningen" blir manuell betaling av alle leverandørfaktura fra de som ikke tilbyr EHF, med ditto detektivarbeid hver måned for å finne alle bilagene på de respektive plattformene slik at jeg får bokført dette i regnskapet. Resultatet er en haug med faktura i posten (enkelte tilbyr heller ikke avtalegiro...) som jeg må håndtere manuelt. Ufattelig mye merarbeid, mange muligheter til å gjøre feil eller å glemme å betale i tide, og utrolig mye frustrasjon over at systemet ikke fungerer.

Jeg har forsøkt å få leverandørene mine til å sende faktura via (mitt organisasjonsnummer)@autoinvoice.no, men dette klarer ikke deres systemer å håndtere. Da er jeg tilbake til manuell håndtering av hver enkelt faktura.

Finnes det noen mer effektiv løsning her?

1 SVAR 1

Sv: eFaktura/EHF og bankintegrering

Hei, Trine.

Dette er jo en veldig beklagelig situasjon, ettersom dette er en litt mer uvanlig sak. Hadde det kanskje vært best om du ringte inn til oss på 45 50 61 50 (09-15 Man-Fre, 09-18 Tors), slik at vi kunne sett nærmere på oppsettet du har i din Visma eAccounting. 

Med vennlig hilsen : Kaj Sjursen Kleveland | Content Administrator