avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Mone Nielsen1
CONTRIBUTOR ***

er det mulig å slå av automatisk kjeding?

av Mone Nielsen1

Kan man sette feks på en spesifikk leverandør, at denne ikke skal kjedes?

vi er regnskapsfører for et selskap som skal føre regnskapet selv (!), mens vi skal avstemme og kontrollere...  det skaper en del "artige" situasjoner..

Det gjør det ikke enklere at for å få ført omsetning uten at det faktureres, så må vi benytte en Leverandørreskontro og føre kreditnotaer der.  eneste måten det har lykkes oss å føre omsetning via reskontro mot inntektskonti.  kom gjerne med andre løsninger 🙂

men denne kjedingen skaper da problemer for oss.. og skulle gjerne ha slått den av på denne "omvendte leverandøren" 

1 SVAR 1
Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Mone.

Nei, det er dessverre ikke mulig å slå av denne automatiske kjedingen. Jeg melder dette inn som et ønske om forbedring fra deg, da det er et godt innspill!

Det stemmer at for å bokføre på 2400 Leverandørgjeld må man ha en tilhørende faktura. Om det er slik at omsetningen skal bokføres på leverandørreskontro mot inntektskonti er det per i dag ingen andre muligheter å gjøre dette på annet enn at det kanskje bokføres mot andre konti via manuelle bilag. Om det finnes andre måter å bokføre dette på er litt vanskelig for meg å si, da det blir litt regnskapsteknisk med tanke på hvilke kontoer man kan bruke etc. Men kanskje noen andre her på forumet kan ha noen ideer 🙂 

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 287772

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂