avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CONTRIBUTOR *

hvordan korrigere feilført faktura, årsresultat når ikke fradrag for all mva pga ikke mva registrert hele 2015

Hvordan får jeg korrigert feilført faktura? har lagt inn faktura, men datoen ble lagt inn i 2016, og ikke i 2015, som den skulle.

Betalingen klarte jeg etter mye om og men å føre  på 2015, men da blir det feil i regmskapet, fordi fakturaen den går mot ikke er forfalt/registrert forfalt. Derfor får jeg + på kundefordringer, i stedet for at den går i 0.

Det samme gjelder forøvrig når jeg har korrigert bankhendelser, de blir liggende på opprinnelig sted, selv om det var feilført, og ER korrigert...

Deretter er spørsmålet mitt ift årsresultat..

Varekostnad fremkommer i oversikten, men dette er varekostnad etter fradrag for mva. Før firmaet var mva registrert fikk vi ikke fradrag for moms. Burde ikke dette gjenspeile seg i varekost?

Vi har ikke fått fradrag for all mva på varer, hvordan skal dette evt føres? Videre er ikke all mva fradragsberettiget. Men dette kommer vel ikke frem av driftskostnader og driftsresultat. Resultatet blir da slik vi ser det feil. i og med at det forutsettes at vi får fradrag.

1 SVAR 1
Highlighted

Re: hvordan korrigere feilført faktura, årsresultat når ikke fradrag for all mva pga ikke mva registrert hele 2015

Hei Mats.

Beklager sen tilbakemelding her! Så vidt jeg kan se har du fått svar på dette via telefon og mail. Er det noe du fortsatt lurer på, gi beskjed, så kommer jeg tilbake til deg.

Med vennlig hilsen

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 81600.

Mvh.
Edvard Berntzen
Visma.net support