avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Anonymous
Ikke relevant

kunderegistrering

av Anonymous

Vi har eAccounting og Webshopp+, og jeg lurer på om noen har tips til hvordan det er best å legge inn kunder. Dersom jeg legger de inn i eAccounting først, så vil de legge seg dobbelt om jeg etterpå registrerer de under kundegruppe i nettbutikken. Og fra nettbutikken kommer de ikke til eAccounting før de bestiller noe gjennom nett. Vi har kunder som både ringer inn og benytter nettbutikken.

Problemet oppstår når de ringer inn den første bestillingen, før de er registrert.

4 SVAR 4
Thomas Krokfoss
CONTRIBUTOR *

av Thomas Krokfoss

Hei.

Vi sliter fortsatt med å forstå synkroniseringen mellom nettbutikk og visma. Vi oppretter brukere selv og sender de brukernavn og passord. Så langt har de fleste kundene endt opp som to registrerte kunder i Visma selv om de allerede ligger inne med orgnummer og alt annet.

Når vi dere få en fungerende nettbutikk? Denne fungerer ikke og vi vil mest sannsynlig spare mye penger på å heller velge en separat nettside/tjeneste som ikke er knyttet opp mot Visma. Vi tør ikke markedsføre siden vår eller rulle den ut til alle kundene før vi faktisk kan stole på at det fungerer.

Kan dere være så snill og se på dette, dere vil vel at kundene deres skal være fornøyde og bruke tjenestene deres, og da bør de vel i det minste fungere uten direkte feil og mangler? Alternativt bør dere kanskje ikke ta beltalt for nettbutikken så lenge den bare er halvferdig og ikke er 100% synkronisert med eAccounting?

Til slutt, er det slik at e-post i brukernavn på nettbutikken MÅ være samme som e-postadresse under hovedopplysninger i eAccounting på kunden? Er det her feilen deres ligger? Regner med at dere forstår at de fleste firmaer ikke bruker fakturamailen sin som brukermail. 

Mvh lei kunde

Thomas A Krokfoss

Godkjent løsning
Linn Østensen
VISMA

av Linn Østensen

Hei, Thomas.

Beklager sent svar! Jeg skal få undersøkt dette litt nærmere, og teste litt her hos meg. Jeg sender deg og en mail slik at du kan svare på denne med skjermbilder som viser problemene du støter på.

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 267225

Mvh.
Linn Østensen
Visma Mamut support

Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og "Godta som løsning" hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂
Thomas Krokfoss
CONTRIBUTOR *

av Thomas Krokfoss
Hei. Vi selger kun til selskap/firma og vi har satt det som obligatorisk å bruke orgnr. De aller fleste kundene våre legges først inn i Visma og vi oppretter brukere og sender ut til de. Når vi går inn i webadmin og oppretter kunder blir det dobbelt opp i eAccounting selv om det er samme orgnr. Så da har vi sammekunder med samme orgnr, men med varierende informasjon da faktura og leveringsadresse også blir feil. I de nye kundene webshop oppretter i Visma blir også e-posten til brukeren fra webshop bli satt til mottaker av faktura (vi prøver å sende mest mulig digitalt), så i mange tilfeller går da også faktura til feil sted. Skal det være mulig å ha samme kunde registrert med samme orgnr flere ganger? Dette er utrolig tungvindt, da må vi sjekke manuelt på hver bestilling, i tillegg til at vi må lage alle webområde på nytt manuelt ref en annen tråd her inne hvor det ikke er mulig å få ut pakkseddel/Følgeseddel på webordre. Thomas
Godkjent løsning
Emilie Røed
VISMA

av Emilie Røed

Hei Anita,

Dersom kundene dine legger opp samme navn som du allerede har registrert de på, skal ikke dette i utgangspunktet legge seg dobbelt.

For å være helt sikker på at det ikke registreres dobbelt, kan du sette som et krav at kundene må oppgi personnr./org.nr.

Dette endrer du isåfall under Betalingsmetode.

Håper dette var til hjelp!

Med vennlig hilsen

Emilie Røed

Supportkonsulent - Visma Mamut AS