avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Highlighted
CHAMPION **

mva oppgave, post 7 beregningsgrunnlag for tjenester kjøpt i utlandet

Hvilke regnskapskontoer i Visma eAccounting blir grunnlag for utfylling av mva oppgavens post 7 "beregningsgrunnlag for tjenester kjøpt i utlandet"? Det er ingen "Import tjeneste" mva-koder å velge blant i oppsett av kontoplanen i Visma eAccounting.

Er tanken da at man skal opprette en konto og motkonto:

2745 - Grunnlag 1 tjenester utlandet
2746 - Grunnlag 2 tjenester utlandet 

og føre beløpet debet 2745 og kredit 2746 og beregnet mva av dette debet "2711 - Inngående mva, kjøp tjenester fra utlandet" og kredit "2701 - Utgående mva, kjøp tjenester fra utlandet", og så selv korrigere mva oppgaven mtp dette?

Påvirker føring på kontoene 2711/2701 mvaoppgaven, ev på hvilken måte? Dette er litt vanskelig å gjette seg til uten å bokføre (som jo er en irreversibel prosess i eAccounting).

Nå har flere utenlandske leverandører, f eks Microsoft, har begynt å fakturere med påslag av norsk MVA fra Irland, fra 01.01.2015 pga mva reformen i EU gjeldende fra 01.01.2015. Her blir det vel mest riktig å føre dette som vanlig norsk faktura med mva og holde dette utenom "kjøpt tjenester fra utland" siden det vel her skal være vanlig fradrag for innbetalt MVA, og ikke mva inn+ut som tjenester kjøpt fra utlandet uten MVA påslag?

6 SVAR 6
Highlighted

Re: mva oppgave, post 7 beregningsgrunnlag for tjenester kjøpt i utlandet

Hei

Vi må undersøke dette litt mer før jeg får gitt deg et svar her.

Ønsker deg en fin dag!

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visms Mamut AS

Highlighted

Hei

Da har vi fått på plass en guid på dette. Den er ikke lagt ut på community ennå men den kommer.

Jeg kan sende deg denne på mail nå så har du den der.

Ønsker deg en fin dag!

Highlighted

Hvor kan jeg finne denne guiden?

Highlighted
CONTRIBUTOR *

Jeg trenger også denne guiden, setter pris på om den sendes meg eller dere legger den ut her ASAP.

Highlighted

Hei

Da her jeg sendt den til dere begge på mail. Den vil snart bli lagt ut her på community også.

Ønsker deere en fin dag!

Highlighted

Hei,

Da er guiden også lagt ut her på Community: http://community.visma.com/no/mamut/Produkter/Visma-eAccounting/Supportressurser/Supportartikler-eAc...

Mvh

Emilie Røed - Visma Mamut AS