avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

regnskapsregisteret og noter

av Dag Arne Svenskerud1

Har eaccounting noen automatisk utfylling av skjema rr-0002 for å sende til regnskapsregisteret eller må jeg trykke inn det manuellt fra regnskapet?

Har noen spørsmål ang utfylling av RR-0002.

Jeg stiftet selskapet i november 2013.

sendte inn papirer til skatteetaten i 2014, men ikke regnskapsregisteret.

Må jeg sette startdatoen for regnskapet fra November 2013 til 31 desember 2014?

En overskrift  i skjemaet heter: Bekreftelse på at årsregnskapet er fastsatt av kompetent organ.

Er dette generalforsamlingen? eller meg som har ført regnskapet?

Jeg har også kjøpt alle aksjene i selskapet. Hvor skal jeg legge inn den informasjonen? Har lagt de inn i aksjonærregisteret, men den er ikke oppdatert på sider som purehelp.no før jeg sender inn noter.

3 SVAR 3

av Dag Arne Svenskerud1

Takk for svar. Tror jeg fant svaret. Purehelp henter informasjonen om aksjonærer jeg skriver i årsberetning med vedlegg?

Godkjent løsning
VISMA

av Jørn Karlsen

Hei Dag Arne

Startdato for regnskapet er 01.01, selv om regnskapet/selskapet ble startet i november. Dette er viktig, eller får du avvikende regnskaps år.

Det er deg som har ført regnskapet, men styret/generalforsamlingen godkjenner regnskapet.

Jeg har også kjøpt alle aksjene i selskapet. Hvor skal jeg legge inn den informasjonen? Har lagt de inn i aksjonærregisteret, men den er ikke oppdatert på sider som purehelp.no før jeg sender inn noter.

Når det gjelder ditt spørsmål: Jeg har også kjøpt alle aksjene i selskapet. Hvor skal jeg legge inn den informasjonen? Har lagt de inn i aksjonærregisteret, men den er ikke oppdatert på sider som purehelp.no før jeg sender inn noter.

Her vil jeg be deg sjekke med myndighetene, da dette ligger utenfor regnskapsprogrammet.

Med vennlig hilsen

Jørn Karlsen

av Christina Mathisen

Hei

I eAccounting kan man kjøpe en skatteskjemamodul som delvis fyller ut skjemaer for deg. Men skjemaet du refererer til over her er ikke en av dem. Jeg vet det er planlagt å komme endringer her, men per i dag har jeg ikke mer info ang. dette. Skal man ha skattemodulen for eAccounting nå eller senere så må man ha regnskapsår som går fra 01.01.-31.12.

De andre tingene du spør om her kan ikke jeg på support svare deg på. Jeg sjekker om en av våre regnskapsførere her kan hjelpe deg litt på vei.

Ha en fin dag.

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS