avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

Jorgei
CONTRIBUTOR ***

salg uten kundefaktura

av Jorgei (Oppdatert ‎04-05-2021 17:19 av Jorgei )

Hei.

Jeg selger fra tid til annen matvarer som jeg tenkte å bokføre uten at jeg trengte å registrere faktura for hver lille transaksjon. Konkret så har jeg solgt en del ferdige brød, har opprettet en konto "Private brødkunder", og har da bokført dette som debet bankinnskudd, og kredit 1500 kundefordringer, private brødkunder - men dette blir vel ikke rett...?

Tips mottas med takk

3 SVAR 3

av Cecilie Bøhn

Dette er da en føring av selve betalingen. Dersom du har bankintegrasjon velger du da transaksjonen i kasse og bank - avstem - annen innbetaling - fri føring, og fører direkte mot en salgskonto 

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant

av Cecilie Bøhn

Hei, 

Du har da opprettet en kunde "Private brødkunder"? Dette bilaget du oppretter her blir som en betaling fra en kunde, noe som blir riktig, men du vil da ha en åpen post under salg - faktura - ubetalte fakturaer. 

For nulle ut kundereskontroen kan du opprette en faktura eller manuell reskontroføring som går 1500 "private brødkunder" debit mot en salgskonto i kredit. 

Dersom du ønsker å føre salgene uten å gå gjennom kundereskontroen må salgene føres direkte mot en salgskonto gjennom et manuelt bilag fra regnskap - bilag - nytt bilag. Du fører da innbetalingen mot e.g. 1920 og salget mot en salgskonto e.g. 3xxx

Dersom du synes dette innlegget besvarte spørsmålet ditt med en god løsning
vennligst trykk "Godta" som løsning 🙂 Dette hjelper både oss og andre brukere i Community 🙂

Med vennlig hilsen
Cecilie Bøhn
Support Consultant
Jorgei
CONTRIBUTOR ***

av Jorgei

Bare et tilleggsspørsmål:

Dersom du ønsker å føre salgene uten å gå gjennom kundereskontroen må salgene føres direkte mot en salgskonto gjennom et manuelt bilag fra regnskap - bilag - nytt bilag. Du fører da innbetalingen mot e.g. 1920 og salget mot en salgskonto e.g. 3xxx

Hvordan blir det da med avstemming av bankkontoen?