Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Flere godkjennere i Approval

av Anonymous

Hei,

Vi har en klient som bruker approval gjennom oss. Alle fakturaer blir sendt til samme person som ser over og videresender til den som er ansvarlig for avdelingen fakturaen gjelder. Noen ganger har de faktura som gjelder flere avdelinger og dermed skal godkjennes av flere personer. Er det mulig å videresende til flere samtidig?

 

Mvh Marie Eikeland

6 SVAR 6

av Stian Alexander Lie

Hei, 

 

man kan bruke send for gjennomgang, istedenfor videresending. Da går det tilbake til den som sendte det til gjennomgang. 

 

Men systemet er i utgangspunktet ment for at flyten skal være satt opp riktig ved sending (eller helst i autoflow) Det er ikke mulig å sende til flere samtidig når du står i approval. 

 

Stian

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for rask tilbakemelding!

Kan man sende til gjennomgang til flere personer samtidig? Vet du om det kommer noen endringer iforhold til dette i kommende versjoner?

av Stian Alexander Lie

nei det er ikke mulig, en og en.

 

Tror ikke det er planer om å gjøre endringer på det heller da tanken er at det skal være sendt på flyt riktig fra start. Vil anbefale dere å titte på autoflow funksjonen fra doksenter. det bør kunne styre flyten ganske riktig for dere. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for tilbakemelding! Er ikke så lett når det er vi som regskapsfører som sitter i dok senter og kunden bare bruker approval. Det er ikke alle faktura som skal til flere, og heller ikke alle faktura fra samme leverandør. Er eneste alternative at de sender tilbake til meg for så at jeg sender ut på nytt til alle i dok senter?

Godkjent løsning
Stian Alexander Lie
PARTNER

av Stian Alexander Lie

Hei, 

 

Nei er ikke nødvendigvis lett. Her dreier det seg litt om enighet med selskapet. Ikke vet jeg hvor stort det er, og ikke vet jeg hvor mange transer det er, og ikke har jeg mulighet til å sette meg inn i situasjonen helt uten å fakturere for det. Men enighet er det viktige her, og litt klare regler så pleier ting å gå greit. I de fleste bedrifter så er det som oftest oversiktelig. 

 

1. få de som kjøper noe til å påføre en referanse "sett min ref til Stian er du snill" så kommer det på fakturaen, du vet hvem som har bestilt og hvem som skal godkjenne

2. som oftest er det store fakturaer som skal til sjefene. f.eks. Ole kan godkjenne frem til 10.000, hans til 5000, Nina til 20.000 beløp over det skal til meg. (dette setter du da opp som beløpsgrenser for godkjenning med overordnet) 

3. noen faste ting (husleie, mobil etc) kan man sette fast godkjenner på leverandør. 

4. ting som skal til lager, skal lagersjefen kvittere mottak for

5. unntak=send for gjennomgang. Da er det stort sett greit å håndtere manuelt med litt venting. 

 

Er det at en faktura skal til 50 stykk så må det gjøres noe med flyten. Har man samlefaktura, men mottar EHF få det av så en bestilling = 1 faktura. Da er det lettere å sende på flyt. 

 

Bruk noe tid på å sette opp autoflow, så utføres reglene automatisk. Utfordre kunden på å sette opp en liten standard for bestillinger, og flyt så kan du automatisere det meste og ting fungerer bra. kunden sparer tid på det også. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Takk for tips, får se hvordan vi løser det 🙂

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"