Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Ferieoversikt i Absence for alle ansatte?

av Anonymous

Hei, er det mulig for ansatte å se ferieoversikten i absence? Jeg som er manager kan lage rapport og se hele teamet, men flere har etterlyst mulighet til å se kollegaene sine også - slik vi hadde i travel. Jeg kan ikke finne innstillinger for dette.

14 SVAR 14

av Bjørn J Berntzen

Hei. Jeg ser hva dere diskuterer, og er interessert i ferieoversikten Gunnar nevner: "leder har en ferieoversikt tilgjengelig". Hvordan kommer man til denne ferieoversikten? Er det det jeg finner under "innstillings-knappen" i kalenderen til ansatte og derunder "Liste-knappen"? Og med filtrering for Status, Fraværskoder og Tilstedekoder i tillegg til dato? Fint hvis noen kan sette meg på sporet. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Bjørn J Berntzen skrev:

Hei. Jeg ser hva dere diskuterer, og er interessert i ferieoversikten Gunnar nevner: "leder har en ferieoversikt tilgjengelig". Hvordan kommer man til denne ferieoversikten? Er det det jeg finner under "innstillings-knappen" i kalenderen til ansatte og derunder "Liste-knappen"? Og med filtrering for Status, Fraværskoder og Tilstedekoder i tillegg til dato? Fint hvis noen kan sette meg på sporet. 


Regner med det er under det menypunktet som heter "Fraværssøknad" Gunnar tenker på 🙂

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Heisann,

Jeg er forsåvidt enig med Geir Høydalsvik. Dette er et system som for det som er lagt opp så langt fungerer greit, men som har store mangler. Tanken er vel at dette skal være et forenklet HR-system med registrering av ferie og fravær, men manglene er såpass store at man ikke klarer seg uten eget HR-system i tillegg.

Huldt & Lillevik Oppfølging er jo et akkurat slik system, så mulighetene er jo der - og dere eier jo begge systemene!

av Gunnar Glendrange
Absence er først og fremst lagd for å gjøre prosessen med registrering og behandling/godkjenning enkel. Ansatt kan registrere sine ferieønsker og sitt fravær fra mobiltelefonen, regelverket rundt egenmeldinger, fravær som følge av barns sykdom og feriedager tilgode ligger i løsningen - leder trenger ikke bruke tid på å sjekke det, i tillegg til at det enkelt kan godkjennes fra mobiltelefonen - med det er det inne i lønnssystemet for statistikker og oppfølging. Leder har også en ferieoversikt tilgjengelig.
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Den beste trøsta har vi oss som ikkje har tatt produktet i bruk enno.

Når ein gå på andre sommaren utan at dette er på plass, så tyder det meste på at produktet ikkje er ferdigutvikla.

av Gunnar Glendrange

Det er ytterst beklagelig ferieoversikten ikke er på plass ennå. Det burde den selvfølgelig.

Kun ledere som ser ferieoversikten. Det skal komme i løpet av året, mager trøst - jeg vet det. 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei!

Vi er også helt avhengige av at alle ansatte skal kunne se kalender med ferie. Dette bl.a for egen planlegging.

Det er gått 1 år siden forrige post nå, så antar det blir rullet ut i morgen?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous
Nå er det over 1 år siden du håpet det skulle være ferdig (altså i løpet av 2017).
Hva er status? Virker ikke som at dette er et produkt som blir særlig prioritert..

av Gunnar Glendrange

En oversikt hvor alle ansatte kan se kollegers ferie er rett rundt hjørnet. Håpet å ha den klar til påske, vi får satse på klar til "inneklemte" mai-dager i steden.  Et alternativ til at alle ser alle, er at ansatte kun ser kolleger med samme sjef.  

Håper oversikten blir godt mottatt, når den nå snart endelig kommer.

 

Oppdatering av tråd: Dette kom 29. april. Håper alle har blitt kjent med, og satt pris på, hva ny oversikt viser. Du kan lese om det her

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Får man denne over i en type utskrift/rapport som er leselig?

av Gunnar Glendrange

Du kan lese om, og se ferieoversikten her

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja, det så jeg, men man får ikke den ut i en pdf/excel rapport, var det jeg var på jakt etter?

av Gunnar Glendrange

Den glimrer med sitt fravær dessverre. Den vil komme, men kan ikke si når. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"