Mine områder
Hjelp
TorbjørnHaaland
CONTRIBUTOR **

Flytte ferie som allerede er godkjent

av TorbjørnHaaland

Ønsker å slette eller flytte ferie - f.eks fra 7.februar til 14.februar. Dette er ikke mulig for den ansatte. Hva er rutinen for dette? Må og kan leder fjerne elle flytte?

TorbjrnHaaland_0-1644409839649.png

5 SVAR 5
Godkjent løsning
Sidsel Holand
CONTRIBUTOR **

av Sidsel Holand

Er det kommet noen løsning på dette? Må leder vente med å godkjenne ferien? eller bør de ansatte vente med å registrere ferie til etter at de faktisk har avholdt den?

TorbjørnHaaland
CONTRIBUTOR **

av TorbjørnHaaland

Ingen løsning fra Visma. Leder må endre etter spørsmål fra medarbeider. Anbefaler å legge inn ferien på forhånd, ellers har ikke leder oversikt. 

Sidsel Holand
CONTRIBUTOR **

av Sidsel Holand

Vi har fortsatt å bruke en ferieliste vi har liggende på Sharepoint. Den gir informasjon til alle når tenkt ferie er planlagt. Da ber jeg de ansatte fortsette som før, og heller vente med registreringen i Calender etter at faktisk ferie er avholdt. Takk for tilbakemeldingen @TorbjørnHaaland !

William Puntervold
CONTRIBUTOR **

av William Puntervold

Lurer på det samme. Har en ansatt som har fått godkjent ferie som likevel ikke blir noe av.

Finner ikke hvordan denne kan slettes? Bruker Payroll som lønnssystem. 

TorbjørnHaaland
CONTRIBUTOR **

Funnet ut at det kun er godkjenner som kan endre i ettertid. Nå løser vi det ved at leder venter med godkjenning frem til ferien avholdes. Ingen god løsning, men enklere enn å endre godkjent ferie.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"