Mine områder
Hjelp
TorbjørnHaaland
CONTRIBUTOR **

Flytte ferie som allerede er godkjent

av TorbjørnHaaland

Ønsker å slette eller flytte ferie - f.eks fra 7.februar til 14.februar. Dette er ikke mulig for den ansatte. Hva er rutinen for dette? Må og kan leder fjerne elle flytte?

TorbjrnHaaland_0-1644409839649.png

 

9 SVAR 9
Moga
CONTRIBUTOR **

av Moga (Oppdatert ‎28-09-2022 13:31 av Moga )

Hei, ny bruker i Visma Payroll her 🙂 Har det kommet noen løsning på dette nå? Det er jo et problem dersom man ikke kan endre på ferien dersom den er godkjent. Det oppstår jo ofte situasjoner som gjør at det blir endringer.

TorbjørnHaaland
CONTRIBUTOR **

av TorbjørnHaaland

Foreløpig ingen annen løsning enn at godkjenner må endre ferien. Burde vært mulig for den ansatte å sende endringsforespørsel, men vet ikke om det planlegges endring i Calendar. Har likevel anbefalt ansatte om å registrere for at leder skal ha kontroll på planlagt ferie fremover i tid.

TorbjørnHaaland
CONTRIBUTOR **

av TorbjørnHaaland

Leder kan endre/slette, men blir noen ganger litt tungvint. Vi bør komme med innspill til Visma om at den ansatte kan sende forespørsel om endring av ferien til sin leder. Er ganske vanlig å flytte / endre.

Godkjent løsning
Sidsel Holand
CONTRIBUTOR **

av Sidsel Holand

Er det kommet noen løsning på dette? Må leder vente med å godkjenne ferien? eller bør de ansatte vente med å registrere ferie til etter at de faktisk har avholdt den?

TorbjørnHaaland
CONTRIBUTOR **

av TorbjørnHaaland

Ingen løsning fra Visma. Leder må endre etter spørsmål fra medarbeider. Anbefaler å legge inn ferien på forhånd, ellers har ikke leder oversikt. 

Sidsel Holand
CONTRIBUTOR **

av Sidsel Holand

Vi har fortsatt å bruke en ferieliste vi har liggende på Sharepoint. Den gir informasjon til alle når tenkt ferie er planlagt. Da ber jeg de ansatte fortsette som før, og heller vente med registreringen i Calender etter at faktisk ferie er avholdt. Takk for tilbakemeldingen @TorbjørnHaaland !

William Puntervold
CONTRIBUTOR ***

av William Puntervold

Lurer på det samme. Har en ansatt som har fått godkjent ferie som likevel ikke blir noe av.

Finner ikke hvordan denne kan slettes? Bruker Payroll som lønnssystem. 

TorbjørnHaaland
CONTRIBUTOR **

Funnet ut at det kun er godkjenner som kan endre i ettertid. Nå løser vi det ved at leder venter med godkjenning frem til ferien avholdes. Ingen god løsning, men enklere enn å endre godkjent ferie.

sgjeilo
CONTRIBUTOR ***

av sgjeilo

Hei,

 

Lurer på det samme som William over. Ferien er frem i tid og har blitt godkjent. Som godkjenner ønsker jeg å flytte denne ferien. Når jeg prøver å endre datoen via Calendar -> Registrering på den godkjente ferien så får jeg meldingen "Denne hendelsen er allerede godkjent.", og den flyttes tilbake til utgangspunktet. Dersom jeg prøver "Slett" så dukker den opp igjen når jeg oppdaterer nettleseren.

 

Noen som kan komme med litt info om hvordan gjøre denne justeringen i praksis?

 

Godkjent ferie i Calendar.png

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"