Mine områder
Hjelp
idamarie
PARTNER

Sykmelding i Calendar kombinert med annet fravær

av idamarie

Hei! 

En ansatt har 25 % sykmelding over en viss periode, hvor hun også har annet fravær. Legger vi inn sykmelding først, får vi feilmelding. Legger vi inn det andre fraværet først får vi feilmelding.  

 

Noen tips her?

13 SVAR 13
SiriMerete_77
CONTRIBUTOR **

av SiriMerete_77

Hei. Har en ansatt som er 20% sykmeldt i en lengre periode. Som de over her er det ikke mulig å legge inn ferie. Det er fryktelig dumt. Selv om sykmelding strengt tatt pauses ved ferie, burde det være mulig å søke om ferie. Har samme utfordringer med en ansatt som har 50% ulønnet permisjon i en periode. Burde da også være mulig å legge inn ferie til tross for dette. 

Marion Olson
CONTRIBUTOR **

av Marion Olson

Dette skulle gjerne jeg også hatt svar på. Har ansatte med deltidssykemelding som skal ha sykt barn fravær. Får ikke registrere begge, noe som skaper trøbbel i fraværsrapporteringa.

Eide Marianne
ACTIVE CONTRIBUTOR *

av Eide Marianne

Hei Visma,  er det fortsatt ikke mulig å registrere feriedag på en som er delvis sykmeldt?

Ingvild Tveit
CONTRIBUTOR *

av Ingvild Tveit

Jeg tok kontakt med Visma angående dette - men ble henvist til vår leverandør Excitec. 

Det er ikke mulig å systemet å legge inn flere fraværskoder på samme dag. Dette er synd når man har en ansatt som er sykemeldt deltid over lang tid. 
Hvis man har lagt inn hele sykemeldingen sin, får man heller ikke søke om ferie i denne perioden - dette er uheldig. Så da må man slette fraværet og legge det inn stykkevis og delt. 

Håper de finner en løsning for dette. 

Caterina
CONTRIBUTOR *

av Caterina (Oppdatert ‎20-09-2022 09:41 av Caterina )

Jeg fåt til å registrere flere fraværskoder på en dag, men ikke i riktig kombinasjon. Fravær som ikke skulle kunne kombineres blir kombinert, men annet fravær som man skal kunne kombinere går ikke. Synd at man ikke kan søke om ferie når sykmelding er registrert. Sykemelding pauses jo ved ferie så det blir riktig at den må fjernes, men det burde jo gå ann å søke om ferie like vel.

Mulig å søke til tross for annet fravær, men ikke mulig å godkjenne, foreksempel, før annet fravær er fjernet hadde vært fint.

Bilde av ulikt fravær registrert på en dag er vedlagt (det ene "Syk" er sykmelding 2t/20% den andre er egenmelding 2t)

Caterina_0-1663659473405.png

 

Caterina
CONTRIBUTOR *

av Caterina

Ferie og delvis sykemelding skal vel ikke kunne registreres på samme dag da sykemelding stopper/pauser ved ferie, men delvis sykemelding sammen med omsorgsdag er ønskelig. Virker som det er mulig å registrere egenmelding sammen med sykemelding (noe som ikke skal være mulig), men omsorgsdag (som skal være mulig) ikke går ann å kombinere. Ser ut som om innstillingene på disse to er forvekslet. Sykt barn fungerer slik som egenmelding skulle fungert og egenmelding fungerer slik som omsorgsdag-syktbarn skulle fungert i kombinasjon med annet sykefravær.

HEM
CONTRIBUTOR **

av HEM

Jeg ønsker også å reg. flere typer fravær på samme dag.

To-Sten
CONTRIBUTOR *

av To-Sten

Dette lurer også jeg på; hvorfor ikke noe svar på spørsmålene våre ?

 

Marianne_S
CONTRIBUTOR *

av Marianne_S

Dette lurer jeg også på. Har ansatte som har innvilget ferie og annet fravær, samtidig som de er delvis sykemeldt i lang tid, men får ikke til å legge inn flere fravær på samme dag. 

ida_therese
CONTRIBUTOR *

av ida_therese

Hei. Vi fører også prosjektimer i Calendar, og trenger å kunne registrere timer i perioder hvor den ansatte er delvis sykmeldt. Vil det komme en funksjon som tillater dette?

Linda Haugland2
CONTRIBUTOR *

av Linda Haugland2

Hei. Har dette blitt en mulighet nå? Har en som er delvis sykemeldt over lengre periode, som skal registrere både for dag med sykt barn og legge inn ferie. Hvordan kan vi legge inn minst to typer fravær på samme dag? 

Marita Småge Haukås
CONTRIBUTOR **

Hei, har du fått løsning på dette?

Jeg har samme problemstilling som deg.

 

Marianne G
CONTRIBUTOR ***

av Marianne G

Dette lurer jeg på og.

Før gikk det an å registrere både syk og ferie på samme dato, men nå får jeg bare feilmelding.

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"