Mine områder
Hjelp
Monica Tvedt
CONTRIBUTOR **

Alternativt varenummer - Kryssreferanse oppslag

av Monica Tvedt

Vi har lagt inn leverandørens varenummer på våre lagervarer som Alternativt varenummer.

Dette kan jeg søke opp ved Kjøp - Leverandørens varer ved å legge inn leverandør først.

Er alternativt varenummer søkbart noe sted hvis jeg ikke vet hvem leverandøren er?

 

Eksempelvis ønsker å finne vårt varenummer hvis jeg har en vare jeg kun vet leverandørens varenummer men ukjent leverandør.

 

7 SVAR 7

av Mats Kristiansen

Den avhukningen skal kunne leses inn, men er litt knot å få til.

av Mats Kristiansen

Da må man lage et skjermbilde hvor du kan søke i alle kryssref, men det fine med dette, er at det kan også knyttes opp som et sidepanel i vareoversikten, mot de spesifikke artiklene

MatsKristiansen_0-1673010788700.png

 



Monica Tvedt
CONTRIBUTOR **

av Monica Tvedt

Takker for gode svar.

Ganske ny bruker så har hittil klart meg med det som finnes av standard muligheter men forsøker nå å finne noen egne veier.

Mats, den fikk jeg til og det er en klar forbedring for meg. Har mange varer. Ser det er huket av for standard leverandør i Leverandøropplysninger men denne er da ikke huket av i kryssreferanse. Må man inn på hver vare for å få samme standard huket av i kryssreferanse? Har edel varer med flere leverandører med ulike varenummer så de vil jeg i så fall misse på denne måten.

av Mats Kristiansen

Den linjen du huker av for Standard i kryssreferanse ,og legger til InventoryItem - defaultAlternateID i lagervare skjermbilde,  kommer opp og er søkbar.

Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***

av Kristian Tjensvoll

Du kan lage egendefinerte spørringer hvor du kan hente opp dette, jeg har en hvis jeg har hentet ut alle varer, og lagt til tabellen for LEverandør og leverandørens varenummer, og kan på den måten søke opp varer på denne måten 🙂

Monica Tvedt
CONTRIBUTOR **

av Monica Tvedt

Svein,

 

Takk for innspill. Det kan jo være løsningen men hvor kan jeg søke da? Må man sette opp egen forespørsel?

Svein Perander
CONTRIBUTOR **

av Svein Perander

Hei Monica.

Samme utfordring her - orginalt produsentnr forskjellig fra leverandørens nr.  Hvis du legger til ei ekstra linje i kryssreferanse som "GLOBAL" blir den søkbar uten at du definerer leverandør.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"