Mine områder
Hjelp
Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***

Egendefinert forespørsel for oversikt over lagerantall? Trenger tips

av Kristian Tjensvoll

Hei,

 

Jeg prøver å sette opp en forspørsel så vi letter kan få oversikt over totalbeholdningen vår på et større vareutvalg en en og en vare slik som "Lagerallokeringsdetaljer" og "Lagersammendrag gir oss per idag.

 

Vi er vant til å kunne søke på deler av et varenummer, for lett å få oversikten over f.eks en hovedvare og alle dets varianter.

 

Bakgrunnen er også at vi har samme vare på flere forskjellige varenummer, og vil da gjerne kunne liste opp alle de varene som i teorien er like med deres respektive antall.

 

Men får feil når jeg prøver å lage en egentdefinert spørring med tabellene "InventoryAllocDetEnqFilter" og "InventorySummaryEnquiryResult" og lignende tabeller.

 

Noen som har noen forspørsler eller tips til hvordan sette opp en slik forespørsel?

2 SVAR 2
Kristian Tjensvoll
CONTRIBUTOR ***

av Kristian Tjensvoll

Det gjør det, tusen takk!!

Godkjent løsning
magnusalex
PARTNER

av magnusalex

Hei!

 

Dette har jeg løst på følgende måte i "Lagervarer". Legg til tabellen "INSiteStatus" i forespørselen:

 

Skjermbilde 2021-04-28 kl. 21.11.44.png

 

Og legg til relasjoner slik:

 

Skjermbilde 2021-04-28 kl. 21.11.09.png

 

Da vil du finne felter som "QtyAvail" etc i resultatrutenettet:

 

Skjermbilde 2021-04-28 kl. 21.15.27.png

 

Dette kan brukes i andre forespørsler også, men tabellen "InventoryItem" må være til stede fra før for at koblingen skal fungere. Håper dette løser problemet ditt! 🙂

 

Med vennlig hilsen

Magnus Alexander

Wican Data AS

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"