Mine områder
Hjelp
Bente Aarseth
CONTRIBUTOR ***

Et beløp som aldri skulle vært med over i det nye regnskapsprogrammet

av Bente Aarseth

Hei

01.06.2018 førte jeg saldobalansen over fra det gamle regnskapsprogrammet og over til det nye. Så da jeg skulle ta årsoppgjøret for 2018 så oppdaget jeg at da jeg periodiserte januarlønna for 2018 i det gamlesystemet så dukket ikke det beløpet som jeg hadde ført debet på periodiseringskontoen den 31.12.2017 som inngående saldo 01.01.2018, så da jeg hadde tilbakeført periodiseringen i januar 2018 så kom dette som en diff, og denne diffen ble med over i det nye systemet mens det aldri skulle ha vært med. Lønnskontoen hadde den inngående balanse og dermed så stemte den kontoen og da tenkte jeg ikke noe mer over det, før jeg nå skulle avstemme periodiseringskontoen som blir ført mot lønnskontoen.

Har dere noe tips om en konto jeg kan opprette som ikke vil komme frem i noen form for rapporter. En kan kalle det for en dummi konto som en fører beløper som aldri skulle vært i regnskapet.

Jeg har ikke lengre tilgang i det gamle systemet og kan der med ikke rette opp i det der.

Håper noen kan hjelpe meg

1 SVAR 1
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,  

 

Anbefaler her at du oppretter en support sak for å få klarhet i dette. 

 

Uansett, gitt at en skal korrigere inngående balanse er det best å gjøre dette via en ordinær hovedbokstransaksjon på samme dato som inngående saldo ble lagt inn. 

 

Relevante linker:

1. Inngående saldo - konseptet (spesielt punkt B.5 som er relevant her)

2. IB steg for steg

 

Beste hilsen

Knut Andreassen

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"