Mine områder
Hjelp
Karstein Opstad
CHAMPION ***

Kan man lagre sorteringsrekkefølge i vinduer?

av Karstein Opstad

Noen som vet om man kan lagre sorteringsrekkefølgen i kolonnene, slik at de huskes til neste gang man åpner vinduet?

Dette burde bli husket på hver enkelt fane/filterinnstilling i et vindu.

 

SortOrder-1.png

4 SVAR 4
Karstein Opstad
CHAMPION ***

av Karstein Opstad

Glimrende! Takk!

Godkjent løsning
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei Karstein!

 

Når du trykker på en kolonne og endrer sortering, blir det lagret for det aktuelle skjermbildet helt til du logger ut/inn igjen. Plasseringen av kolonnene (størrelse og rekkefølge) samt filtre, lagres permanent.

 

Hvis du ønsker å endre standard sortering i en forespørsel, kan du trykke på Tilpasning -> Rediger generell forespørsel øverst til høyre i skjermbildet:

 

rediger_forespørsel.png

 

Her får du muligheten til å endre hele grunnlaget for skjermbildet, så vær nøye med hva du gjør 🙂 For å endre sorteringsrekkefølge, går du til fanen Sorteringsrekkefølge. Her ser du hvilket felt det sorteres på, og du kan endre dette. Det er også mulig å legge til flere sorteringskriterier (f.eks. først prosjektleder, deretter dato).

 

sortering.png

Hvis du er usikker på hvordan dette skal gjøres, anbefaler jeg deg å ta kontakt med din Visma-partner eller med support.

Karstein Opstad
CHAMPION ***

av Karstein Opstad

Det du beskriver virker supert på mange skjermbilder, men på andre sider så er ikke den funksjonaliteten tilgjengelig.

Der dukker det opp en annen meny.
Prøver jeg "Select eller Edit project" blir jeg stoppet av at jeg ikke har nok rettigheter.
Har dere noen beskrivelse av hvordan dette fungerer, og hvor kan man tildele rettigheter for dette?

 

Endringsmeny.png

 

Skjermbilde 2021-02-20 142529.png

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei igjen,

 

Noen bilder er dessverre sperret for redigering. Legg gjerne inn en egen post med forslag til felter som mangler. Husk å ta med ID/navn på skjermbildet.

 

Hilsen Magnus

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"