Mine områder
Hjelp
Mantena_AS
CHAMPION *

Kundefaktura, vise faktura kopi og så tilbake igjen.

av Mantena_AS

Jeg står i "Utgående faktura" bildet og trykker på "Rapporter" for  å se faktura i pdf,  Når jeg så vil tilbake til "Utgående faktura" bildet, trykker jeg på pil tilbake og kommer tilbake til dette bildet men på en helt annen faktura eller på et tomt bilde.  så må jeg søke frem den aktuelle faktura igjen for å fortsette behandlingen. Veldig frustrerende!

7 SVAR 7

av Michal Ziomek

Hei. 

Hvilken nettleser du bruker ? 
Har testet det hos meg på testfirma og det virker riktig. 

Det som kan være årsaken her da er kapsler eller cache på nettleseren. 
Viss det er chrome-nettleseren da kan du fjerne det ved knappkombinasjon CTRL + SHIFT + DEL

Mantena_AS
CHAMPION *

av Mantena_AS

Skjønner ikke helt hva du mener. Bruker Chrom som nettleser.  Hvor skal jeg stå for å trykke Ctrl osv.?

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

Gå til innstillinger i nettleseren din (samme hvor du er på nettet). De tre prikkene oppe til høyre rett under krysset for å lukke nettleser, og så Innstillinger.

Bla ned til du finner knappen "Avansert", da får du utvidet meny. Finn valget "Slett nettleserdata" og trykk slett data. Lukk nettleser og åpne den igjen.

Dette vil kunne føre til at du må legge inn passord på nytt enkelte steder, med mindre du har bedt Chrome om å huske passordet. Det dette gjør er å fjerne midlertidig data i nettleseren, altså frigjøre minne. Minne i nettleser trengs for å kunne huske hvilke data som lå i et tidligere skjermbilde. Da vil du kunne navigere frem og tilbake og få fakturaen opp igjen. Dette hever også ytelsen i Chrome generelt sett.

Hilsen Stian

Mantena_AS
CHAMPION *

av Mantena_AS

Takk for god forklaring. Dessverre hjelper ikke dette. 😞

Har prøvd dette også en gang før, da var det vår IT-avdeling som tipset om det.

 

av Michal Ziomek

Skjer det samme på andre Financials bruker ?

Har du testet det i inkognito vindu om det er likt ?

Du må åpne ny inkognito vindu i Chrome nettleseren.  De tre prikkene oppe til høyre rett under krysset for å lukke nettleser, og så Nytt inkognito vindu. 

Der du logger deg inn til Visma.net Financials. 
Greit viss du kan teste det der og gi oss beskjed om det er fortsatt samme. 

Mantena_AS
CHAMPION *

av Mantena_AS

Har prøvd dette flere ganger, både på vanlig og inkognito.  Fungerer dessverre ikke.

Godkjent løsning
hannelv
VISMA

av hannelv

Hei!

Det ser ikke ut som om vi kommer i mål med denne, anbefaler deg at du kontakter din partner, slik at vi kan feilsøke på dette sammen med de.

 

Med vennlig hilsen

Hanne Verbeek

Visma.net ERP Support

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"