Mine områder
Hjelp
Caroline Hisdal
CHAMPION *

Pant, purregebyr og salg til taxfree - mva oppgave

av Caroline Hisdal

Heisan, har Visma.net erp.

Har varelinje pant på utg.faktura.

Satt opp som ikke lagerført vare avg.fri med avg.kode 7 - ingen mvabehandling.

(pant regnes ikke som omsetning og skal ikke med på mva oppgaven).

Men ved salg kommer det opp avgiftskode 5.

 

Og hva med betalingsvarsel - ser det står Avgiftskode 6 - omsetning uten for merverdiavgiftsloven.

Da kommer vel den med på momsoppgaven blandt oms.utenfor. Den skal heller ikke med.

 

Og hva med salg til taxfree båt - dette skal være momsfritt salg innenland (ikke eksport). Kunden er satt opp med avgiftssone: 02 Salg innenlands, avgiftsfritt. På ordren kommer varen kommer opp med konto for avg.fritt salg, men med momskode 31 utg.mva middel sats. Skal ha kode 5.

 

Hvordan løser jeg det?

Hilsen tante Grønn

 

 

4 SVAR 4
hannelv
VISMA

av hannelv

Hei "tante Grønn" og takk for din henvendelse 😊
Vi har ikke noe kjapt svar på dette. Her må vi teste sammen med partneren deres og det skal vi selvfølgelig gjøre. Vi kontakter de også hører du fra oss 😊

Med vennlig hilsen
Hanne Verbeek 

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Ja er det ikke irriterende at hverdagen skal ødelgges av slike feil. Vi har også en slik feil hvor det brukes feil koder tilsynelatende uten grunn. Forhandler har videresendt saken til Visma, men de er tause som vanlig. Ingen response selv etter gjenetatte purringer.

Vi har skrevet om Visma sitt slagord. Automatikken ligger i fremtiden. Pr dato er den fordårlig. Gjelder forøvig mange deler av programmet. Vi bruker nesten dobbelt tid i forhold hva vi brukte tidligere med Global. Oppgaver som vi hadde forventet var automatisk løses ikke og må utføres gjennom 2-3 manuelle operasjoner.

hannelv
VISMA

av hannelv

Hei "Viking54" 🙂
Vi er i god dialog med din partner vedr denne henvendelsen. Det er en kompleks sak som vi trenger å bruke tid på å komme i mål med. 

Med vennlig hilsen
Hanne Verbeek

Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Partner henviser til at saken er oversendt Visma og at man avventer svar fra dere.

Men den som venter på noe godt venter vel ikke forgjeves.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"