Mine områder
Hjelp
Vimsen99
CONTRIBUTOR **

Rapport med som viser beløp i valuta

av Vimsen99

Jeg er fersk bruker av Visma.net ERP og leter fortvilet etter en rapport/kontoutdrag som viser IB på en konto inkludert valutasaldo, samt transaksjonene i valuta.  Dette er jo blant annet type bankkonto, men det gjelder også noen andre hovedbokskontoer hvor alle transaksjoner skjer i utenlandsk valuta og vi avstemmer mot ekstern bekreftelse i valutasaldo. Jeg har funnet kontoutdrag som ligger under hovedbok. Den er grei nok, men den er ingen PDF-rapport - og revisor er knallhard på at Excel ikke er god nok dokumentasjon. Den er ganske uryddig når en laster den til Excel, men helt grei til månedlig avstemming av valutasaldo, men egner seg lite for dokumentasjon til revisor.  Noen som har gode tips? 

1 SVAR 1
Beathe Lassen
CONTRIBUTOR ***

av Beathe Lassen

Jeg bruker rapporten du snakker om når jeg avstemmer, og så tar jeg ut Hovedbokstransaksjoner per konto, (hovedbok - rapporter), huk av for ta med detaljer om fremmed valuta. Kjør rapport og du vil få PDF mulighet oppe til venstre.

 

Synes rapporten er litt uryddig siden både bokført i Nok + valuta kommer under hverandre,  men revisor har godkjent den hos oss.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"