Mine områder
Hjelp
Silje79
CONTRIBUTOR ***

hvordan bokføre utlegg i Visma.net Financials

av Silje79

hei

 

Hvordan bokfører jeg utlegg som kvitteringer og legger disse til betaling?

Jeg har ikke tenkt å legge til expence da omfanget ikke er stort nok til at det blir lønnsomt.

3 SVAR 3
Anonymous
Ikke relevant

av Anonymous

Hei,

 

Hvis du skal betale tilbake et utlegg, ville jeg nok bare betalt dette direkte fra bank til kontonummeret til den ansatte. For så å bokføre det D kostnadskonto/ K Bank.

Når du skal bokføre dette i Visma.net Financials går du inn under Meny->Hovedbok-> Transaksjoner->Bilagsregistrering-> I fanen Bilagsregistrering trykker du på "+" tegnet for å opprette ny post. Legg inn informasjon i feltene (dato, beskrivelse etc.) . Når du skal registrere utlegget, trykker du på "+" tegnet under der det står "Transaksjoner" for å legge til linje. Da er det bare til å legge til bankkonto, kostnadskonto og kostnadsbærer. Når du har lagt inn alt, og ser at dokumentet er balansert, trykker du på "Oppdater" for å bokføre. Trykker du lagre og lukk vil det ikke bli bokført, men posten vil ligge som åpen til du har trykket "oppdater".

 

Håper dette var til hjelp.

BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Her er det flere måter å gjøre det på i VnF, men hva som anbefales i det enkelte tilfelle kommer an på hvilke typer bilag du skal føre, f.eks.:

  • Kvitteringer fra firmakort (debetkort eller kreditkort)
  • Utlegg fra ansatte som skal utbetales.
  • Ønsker du å reskontroføre og remittere utbetalingene, eller er de allerede utbetalt fra nettbank

Anbefaler å ta kontakt med deres partner/leverandør.  De skal ha kontroll på dette og kan gi anbefalinger og  forklare fremgangsmåte for det som passer best for dere.

Silje79
CONTRIBUTOR ***

av Silje79

Takk for svar. Jeg hadde kanskje håpet at noen andre enn min partner hadde gode løsninger på dette. 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"