Mine områder
Hjelp
Silje79
CONTRIBUTOR ***

kollonne for kostandsbærer i fakturainnboks

av Silje79

Er det mulig å få opp en kollonne for kostnadsbærer i fakturainnboksen?

4 SVAR 4
BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Nei, dersom du tenker på listen over fakturaer i Fakturainnboks.  Dette er nok heller ikke teknisk mulig å få til da:

a) Info i fakturainnboksen stort sett bare det som kommer på faktura fra leverandøren, og de har ikke denne informasjonen
b) Faktura som ligger i Fakturainnboksen er det ennå ikke opprettet bilag på.

 

Kostnadsbærere kan settes via innstillinger på Leverandøren, via Fakturainnboksregler eller registreres manuelt.  Selv om fakturabilaget kan prekonteres med kostnadsbærer via innstillinger og regler så kan ikke denne info vises i fakturainnboksen fordi:

c) Listen i fakturainnboksen er info til fakturahodet, mens kostnadsbærer ligger på fakturalinjene.

d) det kan legges forskjellig kostnadsbærer per linje, så hvilken skulle da vises i Fakturainnboks

Mantena_AS
CHAMPION *

av Mantena_AS

Utfordringen vår er at for å få sendt noe til Approval, må vi ha skrevet inn kost sted i Kostnadsbærer strengen. Det må vi gjøre i bildet "Inngående faktura " pr i dag.

Det vil altså si; først ta opp faktura i "Fakturainnboks" og se på fysisk faktura og finne hvilken kost sted som skal ha denne faktura. Så skrive inn kost sted i "Kjøpers ordre nr." og "Behandle" faktura.

Etterpå må vi gå inn på alle fakturaene en gang til, kopiere kost sted ned på kostnadsbærer strengen og lagre og så sende til Approval.  Dette er et meningsløst mer-arbeide.

BeritAnne
CHAMPION ***

av BeritAnne

Jeg skjønner at den rutinen du har der er tungvindt og virker meningsløst.  Det hadde nok jeg også syntes.  Det vil likevel ikke hjelpe deg å få en kolonne for kostnadsbærer i fakturainnboksen av grunner som jeg tidligere har beskrevet.

Selv om det vil være greit for dere og at alle linjer på faktura stort sett skal ha samme kostnadsbærer så vil dette bli feil for mange andre brukere av VnF, og stride i mot logikken som er ellers i programmet.

 

Jeg vil anbefale deg å se på om arbeidsmåten deres kan endres, eller om det er data i faktura som kan brukes til å sette opp de korrekte fakturainnboksreglene.

Kan dere få leverandøren til å legge info om 'Kjøpers ordrenr' på faktura?  Dette feltet er en del av EHF-formatet, så det burde være mulig.  Da kan du etterpå bruke Fakturainnboksregler for  å sette kostnadsbærer på linjene.

Silje79
CONTRIBUTOR ***

av Silje79

ville det vært mulig å få en kollonne for hvilke regler som er brukt på fakturaen som vises i fakturainnboksen? eller i det minste om det var brukt en regel?

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"