Mine områder
Hjelp

Redigere utgiftstype under godkjenning - får ukjent feilmelding

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Hei.

Det hender jeg har behov for å redigere utgiftstype på et utlegg under godkjenning av en reiseregning. Det er jo veldig fint at lønn/regnskap har mulighet til å gjøre dette uten å sende regningen i retur for redigering og ny attestering/godkjenning.

Imidlertid får jeg nå opp "En ukjent feil har oppstått" når jeg prøver å lagre endringen. Det har jeg også tidligere skjedd en gang. Mener at jeg har fått det til etterpå, men at feilen nå igjen dukker opp.

Flere som opplever dette? Hva kan feilen skyldes?

16 SVAR 16
Godkjent løsning
Gunnar Glendrange
VISMA

av Gunnar Glendrange

Det viser seg å være et problem å endre en reiseregning om den inneholder transaksjoner importert fra ekstern kjørebok (slik som Abax og Bilbuddy). Feilen er adressert og rettet, men det vil dessverre gå litt tid før versjonen når markedet (sent august).

Hei.

Er denne feilen rettet nå? Er en stund siden jeg har behøvd å rette utgiftstype, men vil gjerne ha bekreftet om feilen er utbedret. På forhånd takk!

 

Liv-Hege

Ja, lenge siden det. Håper du har fått erfart det selv:)

Fint. 

 

Er feilen vedr dato og klokkeslett øverst på reiseregningen også korrigert? Synes jeg har sett feilen på ganske nye regninger.

 

 

Ikke helt med, hva sikter du til?

Nesten øverst i reiseregning står det ansattnr, adresse og reisens varighet (fra - til), se eksempel i vedlegg. Denne stemmer ikke alltid med det man har valgt ved utfylling av reiseregningen og det som står som diettidspunkt. Står ofte kl 02.00 som starttidspunkt og har også vært feil vedr datoen; til-datoen har ofte tilsvart den datoen reiseregningen er laget og ikke faktisk til-dato. Har vært i kontakt med vår supportleverandør ang dette som sa at dette var en kjent feil som skulle løses, men hun kunne ikke si når det skulle bli løst.

 

Feilen har ikke betydning for beregning av dietten; da tidspunktet som står der er korrekt. Så da har det kanskje ikke blitt prioritert.

@Gunnar Glendrange,

er denne feilen med dato/kl.slett rettet? 

Det ser ut som om klokkeslett er fjernet fra overskriften nå, men jeg ser at tildatoen ofte er feil; dvs. den tilsvarer datoen reiseregningen er skrevet. Ref. min forklaring og vedlegg over.

 

Mvh Liv-Hege

Godkjent løsning
Gunnar Glendrange
VISMA

Dato som du viser til = dato for første og siste transaksjon angitt på utleggene.

Løsningen vil foreslå dagens dato, så hvis det ikke endres ... kan dato-intervallet som skrives bli en god periode. Nå har ikke det noen praktisk betydning ved utleggsrefusjon.

 

Om en reise, starter man reisen med å angi fra og til dato - da vil det skrives her.

 

Ellers vil jeg anbefale bruk av App'n Visma Attach. Da vil dato komme derfra, og i praksis lik dato for selve utlegget. 

 

Lykke til!

 

 

 

Så det er sånn det henger sammen med de datoene der. Da er jeg med 🙂 Takk for forklaringen!

 

Liv-Hege

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Ja, feilmeldingen ble lagt ved tidligere i saken. Det står bare: En ukjent feil har oppstått.

Men da får jeg kontakte support.

av Gunnar Glendrange

Nei, jeg har ikke det dessverre. Tipsene er i så fall så vage og mange at det ikke egner seg her. Så anbefaler support. Et skjermbilde som viser feilmeldingen kunne kanskje hjulpet.

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Gunnar Glendrange, har du noe annet tips i saken med at jeg bare får feilmelding når jeg prøver å redigere utgiftstype på ansattes reiseregninger? Har prøvd forskjellige nettlesere, men fungerer ikke.

 

Mvh Liv-Hege

Hanne Sundås
CONTRIBUTOR **

av Hanne Sundås

Hei,

 

vi har også hatt dette problemet på en kunde som bruker expense. Vi får da en feilmedling med en kode som egentlig ikke sier hva som er feil, (ikke for oss brukere ihvertfall) bare at det er feil. Vi har da sendt dette videre til vår forhandler. En ting vi har sett da er at hvis vi prøver å legge flere vedlegg til denne reiseregningen og vi får feilmelding på disse kvitteringene, så blir kvitteringen låst i Attach appen og selv om vi sletter reiseregningen blir ikke de som lagt til etterpå og får denne feilmeldingen låst opp. Så på an ansatt har vi låste kvitteringer som vi ikke får lagt til på en ny reiseregning. Men som sagt har vi tatt dette videre til forhandler som har tatt dette videre til Visma. Er det flrer som opplever dette problemet også?

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Hei igjen.

Nei, det hjalp ikke å bytte til annen nettleser (prøvde Chrome nå). Nå ønsker jeg i redigeringsprogrammet bare å krysse av for at det skal være utlegg utenlands på noen utlegg, men kommer ikke videre. Får opp feilmelding: En ukjent feil har oppstått. Se vedlegg.

Hva kan dette skyldes? Er det noe feil oppsett i tilganger e.l.?

 

 

av Liv-Hege Roberg-Ringheim1

Ok, jeg skal teste ut det neste gang jeg har et problem med det.

av Gunnar Glendrange

Hei du, vi har ikke spesielle erfaringer med dette

Prøv gjerne andre eller nyere nettlesere, så får vi sjekket ut det

 

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"