Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Bug? Tilknytning av kredittkort-transaksjon på et utlegg blanker ut "Betalt av arbeidsgiver"

av Anonymous

Det er en bug/feil i Visma Expense i forbindelse med tilknytning av kredittkort-transaksjoner: Dersom man har haket av "betalt av arbeidsgiver" på utlegg før man knytter inn en kredittkort-transaksjon (som typisk dukker opp i Visma Expense etter en del dager), så nullstilles valget "betalt av arbeidsgiver" (avkrysningsboksen blankes ut).

 

Jeg kan ikke se at det kan være noe bevisst at systemet gjør blanker ut feltet.  Greit nok at beløpet overskrives med korrekt beløp fra kredittkort-transaksjonen, men at man i knytning av kredittkort-transaksjonen skal endre avkrysningsboksen for "betalt av arbeidsgiver" virker ikke logisk.  Hvis den avkrysningsboksen skulle bli påvirket av det å koble til en kredittkort-transaksjon, så ville det være mer logisk om avkrysningsboksen faktisk ble fylt inn med en hake (betalt med firmakort) istedet.

 

Scenario/tenkt situasjon:  Utlegg betalt med firmakortet. Brukeren fyller inn utlegget, hekter på vedlegg fra fil eller visma attach og krysser av "betalt av arbeidsgiver".  Så venter brukeren på at kredittkort-transaksjonen skal dukke opp for kobling.  Når så skjer og brukeren kobler inn kredittkort-transaksjonen, så fjernes automatisk "betalt av arbeidsgiver".  Hvis brukeren ikke er oppmerksom på det og lagrer og sender det til godkjenning (og det evt. godkjennes), så kan man da risikere at vedkommende får feilaktig tilbakebetalt noe som er betalt med firmakortet i utgangspunktet.

 

Håper Visma kan korrigere dette, det har skjedd med flere personer hos oss og det burde egentlig vært unødvendig. 

11 SVAR 11
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"