Mine områder
Hjelp
Anonymous
Ikke relevant

Lønnsart 111 - Måltidsfradrag

av Anonymous

Hei.

Ved registrering av reise fra f. eks. kl. 14.00 en dag til kl. 17.00 neste dag, hvor skal måltidsfradraget for frokost registreres? Vi ser det som naturlig å trekke det fra på dag to, det er tross alt da man er på hotell. Men da blir det ikke trukket fra noe måltid. Hvorfor er det slik og hva er riktig måte?

2 SVAR 2
Godkjent løsning
VidarS
VISMA

av VidarS

Hei!

 

Du må tenke i 24 timers perioder fra reisens starttidspunkt som i statens avtaler. Det er dette som støttes av Expense. Dermed representerer måltidene på første linje i ditt eksempel 24 timer fra Kl 14 den føste dagen til samme tid neste dag. 

 

Følger en dette unngår en også at måltidsfradrag på siste linje ikke får noen effekt nå denne linjen representerer mindre enn 6 timer som ikke genererer noen diett.

 

Sidsel Holand
CONTRIBUTOR **

av Sidsel Holand

Hei,

Ser stadig det samme problemet som deg, Aina.  Litt merkelig at en skal måtte trekke fra frokosten den dagen man ankommer selv om reisen starter etter lunch og det faktisk er påfølgende dag man får frokosten. Jeg har flere ganger bedt ansatte trekke fra frokost siden det er inkl. i hotellet her i Norge, og de svarer tilbake at det har de gjort. Skjønner ikke hvorfor det skl være sånn ??

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"