Visma.net Payroll og Expense
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
PARTNER

Kjøring av lønn og kjøre endringer på tidligere perioder

Kan man i Payroll gjøre endringer på tidligere perioder/kjøringer? Sammenlignet med VIsma Lønn f.eks!

Er det åpning for å ha 2 lønnskjøringer per mnd f.eks? Jeg fikk en link i går på det siste spørsmålet her men det er beskrevet meget vagt og svare ikke helt på mitt spørsmål.

1 SVAR

Sv: Kjøring av lønn og kjøre endringer på tidligere perioder

Hei

Jeg er litt usikker på hva du tenker på når du sier at du vil gjøre endringer på tidligere perioder. Men ja, du kan legge transaksjoner til tidligere perioder, som vil bli utbetalt i den perioden du er i, men innberettet på den måneden transaksjonsdatoen er lagt til.

Men du kan ikke kjøre ekstra lønn for oktober med utbetalingsdato i oktober, etter at lønn for november er bekreftet. Da vil transaksjonene som har dato i oktober bli med på og utbetales lønnskjøringen i november, men innberettes i amelding for oktober.

Når det gjelder å ha 2 lønnskjøringer pr måned, så skal det gå fint. Du kan opprette flere ekstrakjøringer mellom selve lønnskjøringene. Dette kan du gjøre under Payroll | Lønnskjøringer, på knappen "legg til lønnskjøring" nederst til venstre. Skal du opprette en ekstra lønnskjøring som skal gjelde hver måned, velger du å opprette en løpende lønnskjøring. På lønnskjøringen kan du også velge ut f.eks. kun lønnsartgruppen Expense, for kun å utbetale reiseregninger. 

Mvh Turi M. Sørensen, Visma Mamut Support